Kierunek realizowany jest przez:
Wydział Nauk Farmaceutycznych w Sosnowcu
Jedności 8, 41-200 Sosnowiec
Przyjęcia kandydatów odbywać się będą na podstawie posiadania dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia na kierunku kosmetologia oraz uzyskania odpowiedniej liczby punktów w konkursie średniej ocen wynikających z przebiegu studiów pierwszego stopnia.
O kolejności umieszczenia na liście rankingowej decydować będzie suma punktów uzyskanych w postępowaniu kwalifikacyjnym.
ZASADY I TRYB REKRUTACJI
Termin rejestracji elektronicznej, dokonania opłaty rekrutacyjnej oraz uzupełnienia średniej ocen znajduje się pod linkiem:
https://kandydat.sum.edu.pl/index.php?r=site/harmonogram
Terminy ogłaszania list rankingowych
I lista rankingowa zostanie zamieszczona 23.09.2020 r. o godz. 12:00
http://kandydat.sum.edu.pl/uploaded/2020/23.09%20KOS%20II%20st%20NS%20I%20lista%20rankingowa.pdf
W przypadku niewypełnienia limitu miejsc nastąpi kontynuowanie procedury zamieszczania kolejnych list rankingowych (terminy będą podawane na bieżąco).
Kandydat zobowiązany jest do śledzenia Komunikatów UKR
WPIS NA STUDIA
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami:
Dokumenty Kandydat dostarcza w białej wiązanej opisanej teczce.
Opis teczki generowany jest z systemu rejestracji elektronicznej SUM jako czwarta strona podania, należy ją wydrukować i trwale zamocować do teczki lub opisać ją ręcznie zgodnie z opisem na stronie (kierunek studiów, nazwisko i imię, adres do korespondencji , nr telefonu i adres e-mail)
Wykaz dokumentów, które należy złożyć dokonując tzw. wpisu na I rok studiów:
Dodatkowe wymagane dokumenty, które muszą zostać dostarczone przez cudzoziemców :
Informacje dodatkowe:
Kandydat na studia SUM, po uzyskaniu lokaty na liście rankingowej (zakwalifikowaniu się na studia) pobiera z Elektronicznego Systemu Rekrutacji (ESR) skierowanie na badania lekarskie.
Kandydat, na podstawie pobranego skierowania z ESR może bezpłatnie wykonać badania lekarskie w jednej z trzech niżej podanych placówek:
Istnieje również możliwość wykonania badań lekarskich na własny koszt, u dowolnego lekarza medycyny pracy.
Zaświadczenie lekarskie należy dostarczyć do Dziekanatu Wydziału, na który kandydat został zakwalifikowany.
Termin i sposób dostarczenia zaświadczenia lekarskiego zostanie podany przez Uczelnianą Komisję Rekrutacyjną wraz z zamieszczeniem na stronie internetowej Uczelni listy rankingowej.
Zaświadczenie lekarskie zawierające orzeczenie o braku przeciwwskazań do podjęcia studiów na wybranym kierunku, wydaje lekarz medycyny pracy (lekarz spełniający wymagania kwalifikacyjne, określone w trybie art. 229 § 8 pkt. 5 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1040, z późn. zm.).
Inne prawidłowe zaświadczenie lekarskie zawierające orzeczenie o braku przeciwwskazań do podjęcia studiów na wybranym kierunku, wydane przez lekarza medycyny pracy (lekarz uprawniony do wykonywania badań profilaktycznych) będzie honorowane, lecz badania zrealizowane w innej jednostce niż wskazane powyżej nie będą refundowane przez Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach.
W trakcie studiów na kierunku kosmetologia mogą pojawić się narażenia na działanie następujących czynników szkodliwych, uciążliwych lub niebezpiecznych dla zdrowia, występujących w miejscu odbywania praktycznej nauki zawodu, studiów:
Lista narażeń przedstawiona powyżej jest wymagana przez lekarza medycyny pracy, przed podjęciem decyzji o wydaniu orzeczenia stwierdzającego brak przeciwwskazań do studiów na kierunku kosmetologia.
Zaświadczenie lekarskie powinno być wystawione na formularzu, który zawiera odwołanie do przepisów rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 26 sierpnia 2019 r. w sprawie badań lekarskich kandydatów do szkół ponadpodstawowych lub wyższych i na kwalifikacyjne kursy zawodowe, uczniów i słuchaczy tych szkół, studentów, słuchaczy kwalifikacyjnych kursów zawodowych oraz doktorantów (Dz.U.2019, poz.1651), i powinno zawierać ocenę zdolności do studiowania na określonym kierunku oraz datę następnego badania lekarskiego.
Zgodnie z § 5 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 26 sierpnia 2019 r. w sprawie badań lekarskich kandydatów do szkół ponadpodstawowych lub wyższych i na kwalifikacyjne kursy zawodowe, uczniów i słuchaczy tych szkół, studentów, słuchaczy kwalifikacyjnych kursów zawodowych oraz doktorantów (DZ. U.2019, poz. 1651) osobie badanej lub placówce dydaktycznej przysługuje odwołanie wnoszone na piśmie. Odwołanie wraz z uzasadnieniem wnosi się w terminie 14 dni od dnia otrzymania zaświadczenia lekarskiego za pośrednictwem lekarza, który wydał zaświadczenie lekarskie, do wojewódzkiego ośrodka medycyny pracy, właściwego ze względu na siedzibę placówki dydaktycznej, a w przypadku gdy odwołanie dotyczy zaświadczenia lekarskiego wydanego w wojewódzkim ośrodku medycyny pracy – do instytutu badawczego w dziedzinie medycyny pracy. W przypadku gdy zaświadczenie lekarskie wydał lekarz kolejowego ośrodka medycyny pracy, odwołanie od zaświadczenia lekarskiego składa się, za jego pośrednictwem, do Centrum Naukowego Medycyny Kolejowej.
Q: Czy istnieje możliwość przeniesienia się pomiędzy Wydziałami w trakcie rekrutacji?
A: Uczelnia nie przewiduje możliwości przenoszenia się pomiędzy Wydziałami w trakcie rekrutacji.
Q: Czy skierowania na badania wydają je Państwo przy składaniu dokumentów na I rok?, Czy trzeba przyjechać do dziekanatu i je odebrać?
A: Skierowanie na badania można wydrukować po złożeniu podania na wybrany kierunek i wpłaceniu opłaty rekrutacyjnej z systemu rekrutacyjnego. Badania można zrobić bezpłatnie w wybranych przychodniach na podstawie podbitego w Dziekanacie skierowania, podczas składania kompletu dokumentów przy wpisie I rok. Termin wykonania badań lekarskich i dostarczenia zaświadczenia do Dziekanatu wynosi 2 tygodnie. Istnieje również możliwość wykonania badań lekarskich na własny koszt, u dowolnego lekarza medycyny pracy.
Q: Gdzie można wykonać badania lekarskie?
A: Kandydat, po dokonaniu wpisu na rok, może bezpłatnie wykonać badania lekarskie w jednej z trzech placówek. Lista placówek.
Q: Do kiedy należy dostarczyć zaświadczenie lekarskie?
A: Termin dostarczenia zaświadczenia lekarskiego będzie zależał od daty dokonania wpisu.
Q: Kiedy będzie kolejna lista rankingowa i jaki będzie termin wpisów?
A: O wszystkich terminach list rankingowych Uczelniana Komisja Rekrutacyjna informuje w stosownych ogłoszeniach na stronie internetowej – zakładka Komunikaty
Q: W jaki sposób mogę zrezygnować ze studiów na SUM?
A: Aby zrezygnować ze studiów należy złożyć w siedzibie Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej lub w Dziekanacie WNOZK – (podczas przerwy w pracach Komisji) stosowne oświadczenie. Warunkiem koniecznym jest posiadanie dowodu tożsamości.
Q: Czy muszę dostarczyć własną teczkę na dokumenty opisaną według stosownego wzoru?
A: Tak, należy dostarczyć białą teczkę oklejoną według wzoru wraz z kompletem dokumentów.
Q: Czy opłata rekrutacyjna podlega zwrotowi jeśli nie zostałem/am przyjęty/a?
A: Opłata rekrutacyjna w takich sytuacjach nie podlega zwrotowi.
Q: Jaki będzie limit punktowy gwarantujący przyjęcie w tym roku?
A: Limit punktów ustalany jest na bieżąco, na podstawie ilości przyjętych kandydatów oraz ich ilości punktów.
Q: Czy podczas dokonywania wpisu muszę przedstawić „książeczkę sanepidowską” i kartę obowiązkowych szczepień – informacja o wykonanym szczepieniu przeciw WZW typu B
A: Nie. O terminie dostarczenia w/w dokumentów informuje Dziekanat.
Q: Kiedy mogę ubiegać się o zwrot opłaty rekrutacyjnej?
A: Wyłącznie w przypadku,gdy:
- kierunek studiów nie został uruchomiony,
- została wniesiona podwójna opłata za ten sam kierunek studiów,
- kandydat zrezygnował z uczestnictwa wprocesie rekrutacyjnym przed zakończeniem procesu rejestracji elektronicznej,
- kandydat podczas procesu rejestracji nie dokonał wyboru kierunku studiów, bądź nieuzupełnił punktów stanowiących podstawę przyjęcia na dany kierunek.
Q: W jaki sposób mogę ubiegać się o zwrot opłaty rekrutacyjnej?
A: Zwrot opłaty rekrutacyjnej następuje wyłącznie na pisemny wniosek kandydata, skierowany do Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej.
Q: W jaki sposób mogę ubiegać się o zwrot nadpłaconej kwoty opłaty rekrutacyjnej?
A: Zwrot opłaty rekrutacyjnej następuje wyłącznie na pisemny wniosek kandydata, skierowany do Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej.
Q: Pisałem maturę IB/EB. Jaki rodzaj matury powinienem wybrać podczas rejestracji?
A: W przypadku matury IB należy wybrać tzw. „nową maturę”.
Q: Jakiego formatu oraz rodzaju zdjęcie powinienem donieść podczas dokonywania wpisu?
A: Podczas dokonywania wpisu należy przynieść 2 zdjęcia w formacie jak do dowodu osobistego, podpisane na odwrocie imieniem i nazwiskiem.
Q: Czy podczas dokonywania wpisu otrzymam listę wymaganych/ polecanych podręczników?
A: Listy podręczników dostępne są na stronach internetowych Katedr SUM.
Q: Czy na etapie rejestracji elektronicznej wypełnione podanie o przyjęcie na studia należy dostarczyć do Uczelni?
A: Nie. Na etapie rejestracji kandydat nie składa dokumentów. Wymagane dokumenty na studia składają tylko Ci kandydaci, którzy zostali zakwalifikowani do przyjęcia.
Q: Czy dokumenty do wpisu lub rezygnację ze studiów należy złożyć osobiście?
A: Dopuszcza się złożenie dokumentów kandydata oraz pisemnej deklaracji podjęcia studiów (tzw. wpisu na I rok), jak również rezygnacji ze studiów, przez osobę posiadającą pełnomocnictwo do podejmowania czynności prawnych w imieniu kandydata.
Q: Czym jest wzór pełnomocnictwa ? Jaka powinna być jego treść.
A: Nie ma wzoru. Pełnomocnictwo musi zawierać wszystkie czynności, do których chcemy upoważnić daną osobę. Powinno ono zawierać nazwę uczelni, kierunek i tryb studiów którego dotyczy, rok akademicki oraz powinny być wymienione czynności do których upoważniamy, na przykład do składania wymaganych dokumentów i ich odbioru; pisemnej deklaracji podjęcia studiów (tzw. wpisu na I rok), składania wszelkich podpisów; oświadczeń w imieniu kandydata; rezygnacji z podjęcia studiów; odbioru korespondencji oraz wszystkich innych czynności związanych z procesem rekrutacyjnym.
Q: Czy koniecznie musi być dostarczony oryginał świadectwa maturalnego, czy może być odpis?
A: Wraz z wymaganymi dokumentami przy wpisie na rok należy dostarczyć kserokopię świadectwa maturalnego/dojrzałości lub kserokopię urzędowego odpisu świadectwa, potwierdzoną przez UKR na podstawie okazanego do wglądu oryginału lub urzędowego odpisu świadectwa.
Q: Jakie dokładnie wymagane są dokumenty w przypadku zakwalifikowania do przyjęcia?
A: Wykaz wymaganych dokumentów znajduje się w zakładce WPIS NA STUDIA.
Q: Czy po złożeniu podania i dokonaniu opłaty rekrutacyjnej można zmienić wybrany przedmiot i wpisać oceny z tego przedmiotu, z którego uzyskało się korzystniejszy wynik?
A: Tak, po złożeniu podania na wybrany kierunek i dokonaniu opłaty rekrutacyjnej, do momentu wyznaczonego przez Uczelnianą Komisję Rekrutacyjną, (czyli do momentu wprowadzania wyników maturalnych), można zmieniać wybrany wcześniej przedmiot na inny, z którego uzyskało się lepszy wynik.
Q: Jeżeli wysłałam pieniądze przelewem za pomocą konta internetowego i nie napisałam pełnej nazwy odbiorcy, to czy moja wpłata będzie brana pod uwagę? Tytuł przelewu oraz numer konta odbiorcy jest poprawny.
A: Zmiana statusu Kandydata na „zweryfikowany” widoczna w systemie rekrutacyjnym jest potwierdzeniem wpłynięcia opłaty. Do każdego podania przypisany jest osobny numer konta, więc ewentualne pomyłki w opisie adresu odbiorcy, czy danych kandydata ma niewielkie znaczenie.
Q: Odnośnie skierowania na badania. Czy wydają je Państwo przy składaniu dokumentów na I rok?, Czy trzeba przyjechać do dziekanatu i odebrać je?
A: Skierowanie na badania można wydrukować po złożeniu podania na wybrany kierunek i wpłaceniu opłaty rekrutacyjnej z systemu rekrutacyjnego. Badania można zrobić bezpłatnie w wybranych przychodniach na podstawie podbitego w Dziekanacie skierowania, przy okazji składania kompletu dokumentów przy wpisie na rok. Wtedy jest 2 tygodnie na zrobienie badań lekarskich i dostarczenie zaświadczenia do Dziekanatu. W innym przypadku można zrobić badania u dowolnego lekarza medycyny pracy na własny koszt, na podstawie podbitego skierowania, pieczątkę na skierowaniu można uzyskać w Dziekanacie Wydziału Nauk o Zdrowiu w Katowicach przy ul. Medyków 12, 1 piętro.
Q: Czy można dokonać opłaty rekrutacyjnej przez internet i czy po uiszczeniu tej opłaty będzie możliwe wprowadzenie zmian w podaniu tzn. wprowadzenie ocen?
A: Opłaty rekrutacyjnej można dokonać albo przelewem internetowym bądź na poczcie lub w punktach poboru opłat lub w kasie któregokolwiek z Wydziałów SUM. Dane do przelewu w tym numer konta, zostaną wygenerowane przy złożeniu podania na blankiecie przelewu. Można wykorzystać same dane lub wydrukować blankiet. Po dokonaniu opłaty będzie możliwość zmiany wybranego przedmiotu oraz wprowadzenie ocen z przedmiotów wymaganych w postępowaniu rekrutacyjnym na wybrany kierunek w terminie wskazanym przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną.
Q: Dokonałam rejestracji i opłaty rekrutacyjnej. Jednak pozostawiłam puste miejsce jeżeli chodzi o datę wystawienia dyplomu, gdyż zostanie on dopiero wygenerowany na mojej uczelni za minimum 2 tygodnie. Czy to ma jakiś wpływ na dalsze postępowanie rekrutacyjne ?
A: Nie będzie to miało żadnego wpływu, takie dane jak: data wystawienia dyplomu, nr świadectwa dojrzałości itp., można uzupełnić przed samym wydrukowaniem podania przed złożeniem dokumentów w Dziekanacie.
Q: Jeżeli dokonam opłaty, dostanę się na studia i złożę dokumenty w dziekanacie? Czy jest możliwość żeby je potem wycofać?
A: Tak, w każdej chwili można przybyć do Dziekanatu w godzinach pracy, podpisać oświadczenie o rezygnacji ze studiów i zabrać złożone dokumenty.
Q: Swoją pierwszą maturę pisałam w 2014r. w tym roku poprawiałam, czy są wprowadzone jakieś zmiany w przeliczaniu punktów rekrutacyjnych -centyle, dla osób piszących maturę w 2014 i 2015,2016, 2017?
A: Nie ma żadnych zmian odnośnie wprowadzanych wyników. Niezależnie od daty poprawiania przedmiotów zdawanych na egzaminie dojrzałości, do systemu wpisuje się wartość punktową wprost ze świadectwa maturalnego bądź aneksu zgodnie z wymogami kierunku odnośnie przedmiotu i rozszerzenia. Wyjątek stanowi kierunek kosmetologia stadia I-go stopnia. Tam kandydaci piszący wymagany przedmiot w zakresie rozszerzonym uzyskany wynik przeliczają samodzielnie na podstawę przyjmując zależność 1pkt x 1,5 czyli osoba która uzyskała na świadectwie z biologii 40 pkt pisząc na poziomie rozszerzonym do systemu wpisuje wartość 60 pkt
Q: Jeżeli poprawiałem maturę, do systemu mam wpisać nr świadectwa czy nr aneksu?
A: Do systemu wpisujemy wyłącznie nr świadectwa maturalnego, ewentualne aneksy z których uzyskane wyniki zostały wprowadzone do systemu, trzeba dołączyć do składanych dokumentów ale nie uwzględniać tego w systemie rekrutacji poprzez wpisywanie ich numerów.