baner, twarz kobiety w maseczce lekarskiej i czepku
KIERUNEK
NEUROBIOLOGIA / WNMK II STOPNIA, STACJONARNE
  • opis kierunku
  • podstawa przyjęcia
  • rekrutacja
  • terminarz
  • opłaty
  • lista rankingowa
  • wpis na studia
  • badania lekarskie
  • komunikaty komisji rekrutacyjnej
  • kontakt
  • faq
  • limity przyjęć progi punktowe

OPIS KIERUNKU

NEUROBIOLOGIA-  studia drugiego stopnia - stacjonarne

Limit miejsc w roku akademickim 2020/2021: (limit zostanie podany po uchwaleniu stosownych aktów prawnych).

Gdzie i jak są realizowane zajęcia:
Zajęcia odbywać się będą w formie wykładów, seminariów i ćwiczeń, w tym ćwiczeń praktycznych w laboratoriach i pracowniach kształcenia kierunkowego pod nadzorem wykładowcy oraz praktyk zawodowych.
Wykłady i ćwiczenia będą się odbywać w bardzo dobrze przygotowanych salach wykładowych i pracowniach kierunkowych, dysponujących nowoczesnym wyposażeniem dydaktycznym i multimedialnym.
Charakterystyka kierunku
Studia na tym kierunku mają charakter interdyscyplinarny, gdyż łączą takie obszary jak:  biologia, biochemia, farmakologia, anatomia, fizjologia oraz psychologia i elementy nauk medycznych. Absolwent posiada zaawansowaną wiedzę z zakresu neurobiologii, opartą na szerokiej podstawie nauk przyrodniczych.
Głównym przedmiotem zainteresowań neurobiologów jest zrozumienie biologicznych podstaw działania mózgu i pozostałych elementów układu nerwowego, a także podłoża zjawisk psychicznych i zachowania człowieka.
Posiada umiejętność samodzielnego zdobywania nowej wiedzy z różnych obszarów neurobiologii. Ponadto posiada umiejętności praktyczne obejmujące:

  • posługiwanie się metodami i technikami umożliwiającymi udział w realizacji projektów badawczych z zakresu neurobiologii,

  • ocenę struktur mózgu zaangażowanych w procesy poznawcze oraz analizę, ekspresję i kontrolę emocji,

  • ocenę zaburzeń poznawczych, emocji i osobowości u osób z przejściowym lub trwałym uszkodzeniem mózgu.

Opanowanie specjalistycznych metod badawczych może także stanowić podstawę do współpracy absolwenta z lekarzem w zaawansowanych procedurach badawczych z zakresu neurobiologii klinicznej.
Absolwent ma także ukształtowane nawyki ustawicznego kształcenia się i rozwoju zawodowego oraz jest przygotowany do podjęcia studiów doktoranckich.

A co po studiach?
Kompetencje absolwenta umożliwiają mu podjęcie pracy zawodowej w placówkach naukowo-badawczych, instytucjach akademickich oraz firmach zajmujących się badaniami klinicznymi lub dystrybucją sprzętu i odczynników stosowanych w naukach biomedycznych. 
Absolwenci kierunku neurobiologia mogą znaleźć również zatrudnienie w charakterze: nauczycieli oraz, pracowników laboratorium.

Kierunek realizowany jest przez:
Wydział Nauk Medycznych w Katowicach
ul. Medyków 18, 40-752 Katowice
Adres poczty elektronicznej: afilipek@sum.edu.pl
Telefon: (+48 32)   208 86 65

PODSTAWA PRZYJĘCIA

Przyjęcia kandydatów odbywać się będą na podstawie dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia na

kierunku: biologia, neurobiologia, biotechnologia, kognitywistyka, biofizyka, biochemia, fizyka medyczna,

inżynieria biomedyczna, bioinformatyka, pielęgniarstwo, ratownictwo medyczne, fizjoterapia,elektroradiologia

lub inżynieria materiałowa oraz uzyskania odpowiedniej liczny punktów w konkursie średniej ocen wynikającej

z przebiegu studiów pierwszego stopnia i udokumentowanej czynnej działalności w STN.

 

O kolejności umieszczenia na liście rankingowej decydować będzie suma punktów uzyskanych w postępowaniu

kwalifikacyjnym.

 

ZASADY I TRYB REKRUTACJI

ZASADY I TRYB REKRUTACJI

 

  1. Wszystkie informacje związane z przebiegiem postępowania rekrutacyjnego (w tym terminy rekrutacji) będą umieszczane na stronie internetowej Uczelni (https://kandydat.sum.edu.pl). Kandydaci zobowiązani są do zapoznawania się na bieżąco z informacjami podawanymi przez Uczelnię, pod rygorem negatywnych skutków dla kandydata.
  2. Do postępowania kwalifikacyjnego na I rok studiów w Śląskim Uniwersytecie Medycznym w Katowicach może być dopuszczona osoba, która:
    1. zarejestrowała się w terminie wyznaczonym przez Uczelnię w systemie internetowej rejestracji kandydatów,
    2. dokonała wpłaty opłaty rekrutacyjnej w terminie wyznaczonym przez Uczelnię, w wysokości ustalonej przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, podanej do publicznej wiadomości na stronie internetowej Uczelni,
    3. posiada tytuł licencjata, magistra, inżyniera lub równorzędny – w przypadku osoby, która ubiega się o przyjęcie na studia drugiego stopnia.
  3. Warunkiem przyjęcia na studia w SUM kandydatów, którzy przystępowali do postępowania rekrutacyjnego w innej uczelni w kraju, jest spełnienie kryteriów rekrutacji obowiązujących w Śląskim Uniwersytecie Medycznym w Katowicach.
  4. Cudzoziemcy mogą podejmować studia na podstawie:
  1. umów międzynarodowych, na zasadach określonych w tych umowach,
  2. umów zawartych przez Uczelnię z podmiotami zagranicznymi na zasadach określonych w tych umowach,
  3. decyzji ministra,
  4. decyzji dyrektora NAWA w odniesieniu do jej stypendystów,
  5. decyzji dyrektora NCN o przyznaniu środków finansowych na realizację badań podstawowych w formie projektu badawczego, stażu lub stypendium, zakwalifikowanych do finansowania w drodze konkursu,
  6. decyzji administracyjnej Rektora.
  1. Kandydaci, którzy nie zostali zakwalifikowani do przyjęcia w kolejnych listach rankingowych z powodu wyczerpania limitu miejsc, stanowią grupę rezerwową na dany kierunek i formę studiów. W przypadku skreślenia kandydata z listy rankingowej i zwolnienia miejsca na liście przyjętych, osoby z listy rezerwowej mogą zostać zakwalifikowane do przyjęcia na studia zgodnie z kolejnością umieszczenia na liście rankingowej, wynikającą z sumy punktów uzyskanej w postępowaniu kwalifikacyjnym lub w wyniku spełnienia innych wymaganych kryteriów.
  2. Kandydaci na studia mają możliwość brania udziału w postępowaniu kwalifikacyjnym na dowolną liczbę kierunków studiów jednocześnie.
  3. Osoby studiujące na danym kierunku studiów stacjonarnych w SUM, nie mogą aplikować na ten sam kierunek studiów stacjonarnych.
  4. W ramach elektronicznej rejestracji kandydaci zobowiązani są do zalogowania się na swoje konto w elektronicznym systemie rekrutacji oraz wprowadzenia wymaganych systemem danych, w tym uzupełnienia średniej ocen wynikających z przebiegu studiów pierwszego stopnia oraz innych punktów stanowiących podstawę przyjęcia na ten kierunek studiów.
  5. Kandydaci, którzy nie wprowadzą wyników w wyznaczonym terminie, nie będą uczestniczyli w dalszym toku postępowania rekrutacyjnego.
  6. Wyniki postępowania rekrutacyjnego (pierwsze oraz ewentualne kolejne listy rankingowe) będą dostępne po zalogowaniu się przez kandydata na swoje konto w elektronicznym systemie rekrutacji oraz na stronie internetowej kandydat.sum.edu.pl.
  7. Warunkiem przyjęcia na I rok studiów jest uzyskanie lokaty na liście rankingowej mieszczącej się w limicie przyjęć na dany kierunek i formę studiów oraz złożenie pisemnej deklaracji podjęcia studiów (tzw. wpisu na I rok) na danym kierunku w terminie wskazanym przez Komisję, wraz z wymaganymi dokumentami (kandydaci legitymujący się świadectwem maturalnym/dojrzałości uzyskanym w Polsce), (kandydaci legitymujący się świadectwem dojrzałości uzyskanym za granicą).
  8. Niezłożenie deklaracji oraz wymaganych dokumentów w terminie wyznaczonym przez Uczelnię jest równoznaczne z rezygnacją podjęcia studiów i powoduje skreślenie z listy rankingowej.
  9. W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią złożonych przez kandydata dokumentów a danymi wprowadzonymi przez kandydata w ramach rejestracji elektronicznej, uwzględnia się dane wynikające z treści dokumentów, przy czym skutki tej rozbieżności obciążają kandydata w ten sposób, że nie może to powodować ujęcia kandydata na liście rankingowej już opublikowanej.

 

TERMINARZ REKRUTACJI

 

Termin rejestracji elektronicznej, dokonania opłaty rekrutacyjnej oraz uzupełnienia średniej ocen z przebiegu studiów  na studia stacjonarne II stopnia dla kierunku neurobiologia to:

                                    00.00.2020r. – 00.00.2020r.

 

Opłata zostanie uznana, pod warunkiem zaksięgowania na koncie uczelni przed końcem w/w terminu.

 

OPŁATA REKRUTACYJNA I INNE OPŁATY

Opłata za postępowanie rekrutacyjne związane z przyjęciem na studia w roku akademickim 2020/2021 wynosi 85,00 zł, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie studiów.

 

  1. W przypadku kandydowania na kilka kierunków, a także różne formy i poziomy kształcenia w ramach kierunków, kandydat  wnosi stosowną wielokrotność opłaty rekrutacyjnej. Opłatę rekrutacyjną wnosi się osobiście w banku, drogą internetową (przelew elektroniczny) lub za pośrednictwem poczty za każde przystąpienie kandydata do postępowania kwalifikacyjnego.

  2. Opłata rekrutacyjna winna zostać dokonana wyłącznie na wygenerowane przez system elektronicznej rekrutacji konto. Każdej rejestracji na studia odpowiada jeden indywidualny dla każdego kandydata numer rachunku bankowego. Wpłat nie można więc dokonać łącznie, należy je wnosić oddzielnie dla każdej rejestracji.

  3. Termin dokonania opłaty uważa się za dotrzymany, w przypadku wpływu środków na rachunek bankowy uczelni. Opłata rekrutacyjna musi wpłynąć na konto Uczelni w terminie do ostatniego dnia rejestracji na studia (liczy się data wpływu środków na konto).

  4. Rejestracja kandydata zostanie potwierdzona w momencie zaksięgowania opłaty rekrutacyjnej i wówczas status na koncie zmieni się na "zweryfikowany".

  5. Kandydaci, których opłata rekrutacyjna wpłynie na konto Uczelni po terminach elektronicznej rejestracji nie będą uczestniczyli w dalszym toku postępowania rekrutacyjnego.

  6. Opłata rekrutacyjna nie podlega zwrotowi, z wyłączeniem przypadku, gdy:

    • kierunek studiów nie został uruchomiony,

    • została wniesiona podwójna opłata za ten sam kierunek studiów,

    • kandydat zrezygnował z uczestniczenia w procesie rekrutacyjnym przed zakończeniem procesu rejestracji elektronicznej

    • kandydat podczas procesu rejestracji nie dokonał wyboru kierunku studiów, bądź nie uzupełnił punktów stanowiących podstawę przyjęcia na dany kierunek.

Ewentualny zwrot opłaty rekrutacyjnej, następuje wyłącznie na pisemny wniosek kandydata, skierowany do Przewodniczącego Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej.

Zapraszamy do zapoznania się z opłatami za studia: https://student.sum.edu.pl/oplaty-za-studia/

LISTA RANKINGOWA

Lista rankingowa

WPIS NA STUDIA

WPIS NA STUDIA

Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami:

  1. Kandydaci zakwalifikowani do przyjęcia na wybrany kierunek ZOBOWIĄZANI są do dokonania wpisu na rok w terminie wskazanym przez Uczelnianą  Komisję Rekrutacyjną (dokładne terminy wpisu będą publikowane w nagłówkach list rankingowych).
  2. Kandydat dokonuje wpisu OSOBIŚCIE lub przez pełnomocnika (pełnomocnictwo powinno być ustanowione do podejmowania czynności prawnych w imieniu kandydata).
  3. Konsekwencją nie dokonania wpisu w wymaganym terminie będzie skreślenie Kandydata z listy osób zakwalifikowanych do przyjęcia.

Dokumenty Kandydat dostarcza w białej wiązanej opisanej teczce.

Opis teczki generowany jest z systemu rejestracji elektronicznej SUM jako czwarta strona podania, należy ją wydrukować i trwale zamocować do teczki lub opisać ją ręcznie zgodnie z opisem na stronie (kierunek studiów, nazwisko i imię, adres do korespondencji , nr telefonu  i adres e-mail) 

Wykaz dokumentów, które należy złożyć dokonując tzw. wpisu na I rok studiów:

 

Informacje dodatkowe:

  1. Studenci SUM, składający dokumenty na drugi kierunek do dokumentów dołączają tylko 1 podpisane zdjęcie i nie dokonują opłaty za legitymację. (ważność legitymacji i książeczki zdrowia będzie przedłużona).
  2. Kandydaci niezakwalifikowani do przyjęcia (niemieszczący się w limicie przyjęć na wybrany kierunek) w danej liście rankingowej, cały czas biorą udział w rekrutacji, aż do oficjalnego jej zakończenia.
  3. Kandydaci ZOBOWIĄZANI są do śledzenia list rankingowych i komunikatów Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej.
  4. W momencie złożenia dokumentów wydrukowane przez kandydata skierowanie na badania zostanie podpisane i podbite przez osobę upoważnioną.
  5. Zaświadczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań do studiowania na wybranym kierunku należy dostarczyć do Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej w terminie podanym przez UKR, (zaświadczenie w oryginale można dostarczyć osobiście lub drogą pocztową).
  6. Jeżeli kandydat rezygnuje ze studiów po dokonaniu wpisu, zobowiązany jest o tym fakcie jak najszybciej powiadomić Uczelnianą Komisję Rekrutacyjną lub Dziekanat, osobiście lub przez osobę posiadającą pełnomocnictwo do podejmowania czynności prawnych w imieniu kandydata lub wysyłając pocztą polską podpisane własnoręcznie oświadczenie o rezygnacji z podjęcia studiów na danym kierunku

 

BADANIA LEKARSKIE

Kandydaci, którzy zostaną zakwalifikowani do przyjęcia (uzyskają lokatę na liście rankingowej), podczas dokonywania wpisu otrzymają skierowanie na bezpłatne obowiązkowe badania lekarskie.

Skierowanie na badania lekarskie można wydrukować z systemu rejestracji elektronicznej po dokonaniu opłaty rekrutacyjnej. Istnieje możliwość wykonania wcześniej badań lekarskich dla osób składających dokumenty przez pełnomocnika. W tym celu należy wydrukowane skierowanie podbić w Dziekanacie i przeprowadzić badania u lekarza medycyny pracy. Osoby, które nie uzyskały jeszcze lokaty na liście rankingowej wykonują badania odpłatnie.


Badania lekarskie kandydat jest zobowiązany wykonać jak najszybciej i wynik dostarczyć w terminie wskazanym przez Uczelnianą Komisję Rekrutacyjną (terminy zostaną podane przy ogłaszaniu listy rankingowej)

Zaświadczenie lekarskie zawierające orzeczenie o braku przeciwwskazań do podjęcia studiów na wybranym kierunku, wydaje lekarz medycyny pracy (lekarza spełniającego wymagania kwalifikacyjne, określone w trybie art. 229 § 8 pkt. 5 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1040, z późn. zm.).

Kandydaci na studia w Śląskim Uniwersytecie Medycznym w Katowicach mają możliwość bezpłatnego wykonania badań lekarskich, celem uzyskania zaświadczenia o braku przeciwwskazań do podjęcia studiów, w następujących placówkach:

  • Przychodnia AGMED Sp. z o. o. – ul. Dunikowskiego 12,14,16,                                                                  40-127 Katowice, tel. 32 2582402;
  • SANTE CLINIC Sp. z o. o. Spółka Komandytowa– Aleja Wolności 6,                                                          41-219 Sosnowiec, tel. 32 2924847;
  • Przychodnia Lekarzy Specjalistów ZDROWIE Sp. z o. o. – ul. Słodczyka 7,                                               41-800 Zabrze, tel. 32 2786616

Inne prawidłowe zaświadczenia lekarskie zawierające orzeczenie o braku przeciwwskazań do podjęcia studiów na wybranym kierunku, wydane przez lekarza medycyny pracy (lekarz uprawniony do wykonywania badań profilaktycznych) będą honorowane, lecz badania zrealizowane w innej jednostce niż wskazane powyżej nie będą refundowane przez Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach.

Zaświadczenie lekarskie powinno być wystawione na formularzu, który zawiera odwołanie do przepisów rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 26 sierpnia 2019 r. w sprawie badań lekarskich kandydatów do szkół ponadpodstawowych lub wyższych i na kwalifikacyjne kursy zawodowe, uczniów i słuchaczy tych szkół, studentów, słuchaczy kwalifikacyjnych kursów zawodowych oraz doktorantów (Dz.U.2019, poz.1651), i powinno zawierać ocenę zdolności do studiowania na określonym kierunku oraz datę następnego badania lekarskiego.

W trakcie studiów na kierunku neurobiologia mogą pojawić się narażenia na działanie następujących czynników szkodliwych, uciążliwych lub niebezpiecznych dla zdrowia, występujących w miejscu odbywania praktycznej nauki zawodu, studiów:

 

  • odczynniki chemiczne w tym: głównie formaldehyd i rozpuszczalniki organiczne,

  • czynniki alergizujące (głównie chrom, lateks),

  • choroby wirusowe (głównie wirusowe zapalenie wątroby typu A),

  • zakażenia przenoszone drogą krwi (WZW typu B i C, HIV),

  • promieniowanie jonizujące (głównie X),

  • promieniowanie elektromagnetyczne i zagrożenia związane z obsługą komputera,

  • zagrożenia wynikające ze stałego dużego dopływu informacji i gotowości do odpowiedzi,

  • czynniki psycho-społeczne

Lista narażeń przedstawiona powyżej jest wymagana przez lekarza medycyny pracy, przed podjęciem decyzji o wydaniu orzeczenia stwierdzającego brak przeciwwskazań do studiów na kierunku pielęgniarstwo.

Zaświadczenie lekarskie może zostać wystawione na dowolnym druku zawierającym odwołanie się do przepisów rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 26 sierpnia 2019 r. w sprawie badań lekarskich kandydatów do szkół ponadpodstawowych lub wyższych i na kwalifikacyjne kursy zawodowe, uczniów i słuchaczy tych szkół, studentów, słuchaczy kwalifikacyjnych kursów zawodowych oraz doktorantów (Dz.U.2019, poz.1651), i powinno zawierać ocenę zdolności do studiowania na określonym kierunku oraz datę następnego badania lekarskiego.

Zgodnie z § 5 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 26 sierpnia 2019 r. w sprawie badań lekarskich kandydatów do szkół ponadpodstawowych lub wyższych i na kwalifikacyjne kursy zawodowe, uczniów i słuchaczy tych szkół, studentów, słuchaczy kwalifikacyjnych kursów zawodowych oraz doktorantów (DZ. U.2019, poz. 1651) osobie badanej lub placówce dydaktycznej przysługuje odwołanie wnoszone na piśmie. Odwołanie wraz z uzasadnieniem wnosi się w terminie 14 dni od dnia otrzymania zaświadczenia lekarskiego za pośrednictwem lekarza, który wydał zaświadczenie lekarskie, do wojewódzkiego ośrodka medycyny pracy, właściwego ze względu na siedzibę placówki dydaktycznej, a w przypadku gdy odwołanie dotyczy zaświadczenia lekarskiego wydanego w wojewódzkim ośrodku medycyny pracy – do instytutu badawczego w dziedzinie medycyny pracy. W przypadku gdy zaświadczenie lekarskie wydał lekarz kolejowego ośrodka medycyny pracy, odwołanie od zaświadczenia lekarskiego składa się, za jego pośrednictwem, do Centrum Naukowego Medycyny Kolejowej.

 

NEUROBIOLOGIA / WLK II STOPNIA, STACJONARNE

KOMUNIKATY KOMISJI REKRUTACYJNEJ

  • 1

 

FAQ

Q: Czy skierowania na badania wydają Państwo przy składaniu dokumentów na I rok?, Czy trzeba przyjechać do dziekanatu i je odebrać?
A: Skierowanie na badania można wydrukować po złożeniu podania na wybrany kierunek i wpłaceniu opłaty rekrutacyjnej z systemu rekrutacyjnego. Badania można zrobić bezpłatnie w wybranych przychodniach na podstawie podbitego w Dziekanacie skierowania, podczas składania kompletu dokumentów przy wpisie na I rok. Termin wykonania badań lekrskich i dostarczenia zaświadczenia do Dziekanatu wynosi 2 tygodnie. Istnieje również możliwość wykonania badań lekarskich na własnykoszt, u dowolnego lekarza medycyny pracy. 

Q: Gdzie można wykonać badania lekarskie?
A: Kandydat, po dokonaniu wpisu na rok, może bezpłatnie wykonać badania lekarskie w jednej z trzech placówek. Lista placówek.

Q: Do kiedy należy dostarczyć zaświadczenie lekarskie?
A: Termin dostarczenia zaświadczenia lekarskiego będzie zależał od daty dokonania wpisu.

Q: Kiedy będzie kolejna lista rankingowa i jaki będzie termin wpisów?
A: O wszystkich terminach list rankingowych Uczelniana Komisja Rekrutacyjna informuje w stosownych ogłoszeniach na stronie internetowej – zakładka Komunikaty

Q: W jaki sposób mogę zrezygnować ze studiów na SUM?
A: Aby zrezygnować ze studiów należy złożyć w siedzibie Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej lub w Dziekanacie WNMK/WNMZ – (podczas przerwy w pracach Komisji) stosowne oświadczenie. Warunkiem koniecznym jest posiadanie dowodu tożsamości.

Q: Czy muszę dostarczyć własną teczkę na dokumenty opisaną według stosownego wzoru?
A: Tak, należy dostarczyć białą teczkę oklejoną według wzoru wraz z kompletem dokumentów.

Q: Czy opłata rekrutacyjna podlega zwrotowi jeśli nie zostałem/am przyjęty/a?
A: Opłata rekrutacyjna w takich sytuacjach nie podlega zwrotowi.

Q: Jaki będzie limit punktowy gwarantujący przyjęcie w tym roku?
A: Limit punktów ustalany jest na bieżąco, na podstawie ilości przyjętych kandydatów oraz ich ilości punktów.

Q: Czy podczas dokonywania wpisu muszę przedstawić „książeczkę sanepidowską” i kartę obowiązkowych szczepień – informacja o wykonanym szczepieniu przeciw WZW typu B
A: Nie. O terminie dostarczenia w/w dokumentów informuje Dziekanat.

Q: Kiedy mogę ubiegać się o zwrot opłaty rekrutacyjnej?
A: Wyłącznie w przypadku, gdy:

- kierunek studiów nie został uruchomiony,

- została wniesiona podwójna opłata za ten sam kierunek studiów,

- kandydat zrezygnował z uczestnictwa wprocesie rekrutacyjnym przed zakończeniem procesu rejestracji elektronicznej,

- kandydat podczas procesu rejestracji nie dokonał wyboru kierunku studiów, bądź nieuzupełnił punktów stanowiących podstawę przyjęcia na dany kierunek.

Q: W jaki sposób mogę ubiegać się o zwrot opłaty rekrutacyjnej?
A: Aby uzyskać zwrot opłaty rekrutacyjnej należy wysłać własnoręcznie podpisane podanie do Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej. Tak napisane podanie należy wysłać na adres Rektoratu SUM.

Q: W jaki sposób mogę ubiegać się o zwrot nadpłaconej kwoty opłaty rekrutacyjnej?
A: Aby uzyskać zwrot nadpłaty opłaty rekrutacyjnej należy wysłać własnoręcznie podpisane podanie do Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej. Tak napisane podanie należy wysłać na adres Rektoratu SUM.

Q: Pisałem maturę IB/EB. Jaki rodzaj matury powinienem wybrać podczas rejestracji?
A: W przypadku matury IB należy wybrać tzw. „nową maturę”.

Q: Jakiego formatu oraz rodzaju zdjęcie powinienem donieść podczas dokonywania wpisu?
A: Podczas dokonywania wpisu należy przynieść 2 zdjęcia w formacie jak do dowodu osobistego, podpisane na odwrocie imieniem i nazwiskiem.

Q: Czy podczas dokonywania wpisu otrzymam listę wymaganych/ polecanych podręczników?
A: Listy podręczników dostępne są na stronach internetowych Katedr SUM.

Q: Czy na etapie rejestracji elektronicznej wypełnione podanie o przyjęcie na studia należy dostarczyć do Uczelni?
A: Nie. Na etapie rejestracji kandydat nie składa dokumentów. Wymagane dokumenty na studia składają tylko Ci kandydaci, którzy zostali zakwalifikowani do przyjęcia.

Q: Czy dokumenty do wpisu lub rezygnację ze studiów należy złożyć osobiście?
A: Dopuszcza się złożenie dokumentów kandydata oraz pisemnej deklaracji podjęcia studiów (tzw. wpisu na I rok), jak również rezygnacji ze studiów, przez osobę posiadającą pełnomocnictwo do podejmowania czynności prawnych w imieniu kandydata.

Q: Czym jest wzór pełnomocnictwa ? Jaka powinna być jego treść.
A: Nie ma wzoru. Pełnomocnictwo musi zawierać wszystkie czynności, do których chcemy upoważnić daną osobę. Powinno ono zawierać nazwę uczelni, kierunek i tryb studiów którego dotyczy, rok akademicki oraz powinny być wymienione czynności do których upoważniamy, na przykład do składania wymaganych dokumentów i ich odbioru; pisemnej deklaracji podjęcia studiów (tzw. wpisu na I rok), składania wszelkich podpisów; oświadczeń w imieniu kandydata; rezygnacji z podjęcia studiów; odbioru korespondencji oraz wszystkich innych czynności związanych z procesem rekrutacyjnym.

Q: Czy koniecznie musi być dostarczony oryginał świadectwa maturalnego, czy może być odpis?
A: Wraz z wymaganymi dokumentami przy wpisie na rok należy dostarczyć kserokopię świadectwa maturalnego/dojrzałości lub kserokopię urzędowego odpisu świadectwa, potwierdzoną przez UKR na podstawie okazanego do wglądu oryginału lub urzędowego odpisu świadectwa.

Q: Jakie dokładnie wymagane są dokumenty w przypadku zakwalifikowania do przyjęcia?
A: Wykaz wymaganych dokumentów znajduje się w zakładce WPIS NA STUDIA.

Q: Czy po złożeniu podania i dokonaniu opłaty rekrutacyjnej można zmienić wybrany przedmiot i wpisać oceny z tego przedmiotu, z którego uzyskało się korzystniejszy wynik?
A: Tak, po złożeniu podania na wybrany kierunek i dokonaniu opłaty rekrutacyjnej, do momentu wyznaczonego przez Uczelnianą Komisję Rekrutacyjną, (czyli do momentu wprowadzania wyników maturalnych), można zmieniać wybrany wcześniej przedmiot na inny, z którego uzyskało się lepszy wynik.

Q: Jeżeli wysłałam pieniądze przelewem za pomocą konta internetowego i nie napisałam pełnej nazwy odbiorcy, to czy moja wpłata będzie brana pod uwagę? Tytuł przelewu oraz numer konta odbiorcy jest poprawny.
A: Zmiana statusu Kandydata na „zweryfikowany” widoczna w systemie rekrutacyjnym jest potwierdzeniem wpłynięcia opłaty. Do każdego podania przypisany jest osobny numer konta, więc ewentualne pomyłki w opisie adresu odbiorcy, czy danych kandydata ma niewielkie znaczenie.

Q: Czy można dokonać opłaty rekrutacyjnej przez internet i czy po uiszczeniu tej opłaty będzie możliwe wprowadzenie zmian w podaniu tzn. wprowadzenie ocen?
A: Opłaty rekrutacyjnej można dokonać albo przelewem internetowym bądź na poczcie lub w punktach poboru opłat lub w kasie któregokolwiek z Wydziałów SUM. Dane do przelewu w tym numer konta, zostaną wygenerowane przy złożeniu podania na blankiecie przelewu. Można wykorzystać same dane lub wydrukować blankiet. Po dokonaniu opłaty będzie możliwość zmiany wybranego przedmiotu oraz wprowadzenie ocen z przedmiotów wymaganych w postępowaniu rekrutacyjnym na wybrany kierunek w terminie wskazanym przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną.

Q: Dokonałam rejestracji i opłaty rekrutacyjnej. Jednak pozostawiłam puste miejsce jeżeli chodzi o datę wystawienia dyplomu, gdyż zostanie on dopiero wygenerowany na mojej uczelni za minimum 2 tygodnie. Czy to ma jakiś wpływ na dalsze postępowanie rekrutacyjne ?
A: Nie będzie to miało żadnego wpływu, takie dane jak: data wystawienia dyplomu, nr świadectwa dojrzałości itp., można uzupełnić przed samym wydrukowaniem podania przed złożeniem dokumentów w Dziekanacie.

Q: Jeżeli dokonam opłaty, dostanę się na studia i złożę dokumenty w dziekanacie? Czy jest możliwość żeby je potem wycofać?
A: Tak, w każdej chwili można przybyć do Dziekanatu w godzinach pracy, podpisać oświadczenie o rezygnacji ze studiów i zabrać złożone dokumenty.

LIMITY PRZYJĘĆ I PROGI PUNKTOWE

Godło RP
© 2020   |   ŚLĄSKI UNIWERSYTET MEDYCZNY W KATOWICACH