baner, twarz kobiety w maseczce lekarskiej i czepku
KIERUNEK
ZDROWIE PUBLICZNE / WNOZB STUDIA II STOPNIA, NIESTACJONARNE
  • opis kierunku
  • podstawa przyjęcia
  • rekrutacja
  • terminarz
  • opłaty
  • lista rankingowa
  • wpis na studia
  • badania lekarskie
  • komunikaty komisji rekrutacyjnej
  • kontakt
  • faq
  • limity przyjęć progi punktowe

OPIS KIERUNKU

Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach jest pierwszą uczelnią w Polsce, która otrzymała akredytację APHEA dla kierunku studiów zdrowie publiczne - http://sum.edu.pl/certyfikaty-i-wyroznienia

Zdrowie Publiczne  - studia II stopnia - niestacjonarne
Limit miejsc w roku akademickim 2021/2022: 24

Jak długo trwają studia: 4 semestry

Gdzie i jak są realizowane zajęcia:
Zajęcia odbywać się będą w formie wykładów, seminariów i ćwiczeń, w tym ćwiczeń praktycznych w laboratoriach i pracowniach kształcenia kierunkowego pod nadzorem wykładowcy oraz praktyk zawodowych. 

Wykłady i ćwiczenia będą się odbywać w bardzo dobrze przygotowanych salach wykładowych i pracowniach kierunkowych, dysponujących nowoczesnym wyposażeniem dydaktycznym i multimedialnym.

Charakterystyka kierunku:
Studia drugiego stopnia na kierunku zdrowie publiczne kierowane są do absolwentów studiów pierwszego stopnia. Absolwent kierunku zdrowie publiczne w trakcie studiów drugiego stopnia uzyskuje poszerzoną, interdyscyplinarną wiedzę z obszaru nauk społecznych i medycznych. Takie ukierunkowanie daje absolwentom niezbędne narzędzia do skutecznego uczestniczenia w rozwiązywaniu różnych problemów zdrowotnych. Szczególny nacisk kładziony jest na, w tym rozpoznawanie zależności oraz uwarunkowań zachodzących i wpływających na stan zdrowia ludzi i społeczności w powiązaniu z demograficznymi, ekonomicznymi, kulturowymi, epidemiologicznymi zmianami zachodzącymi w otaczającym Środowisku: tak, aby absolwent studiów mógł nimi sprawnie zarządzać. Student w trakcie studiów może wybrać jedną z następujących specjalności:

  • bezpieczeństwo i higiena pracy
  • menedżer ochrony zdrowia
  • koordynator w opiece onkologicznej
  • zdrowie środowiskowe i profilaktyka chorób środowiskowozależnych

A co po studiach?
Absolwent kierunku zdrowie publiczne:

  1. posiada wiedzę interdyscyplinarną z zakresu nauk społecznych oraz nauk medycznych, rozumie podstawowe problemy zdrowia publicznego, systemy opieki zdrowotnej oraz polityki zdrowotnej Polski i krajów Unii Europejskiej. Zna język obcy na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy oraz posługuje się językiem specjalistycznym z zakresu nauk społecznych i medycznych,

  2. posiada umiejętności w zakresie: 

    • rozpoznawania biologicznych i środowiskowych uwarunkowań zdrowia człowieka, zbiorowości ludzi oraz wzajemnych relacji między nimi, 

    • rozpoznawania biologicznych, środowiskowych, demograficznych, społecznych i psychologicznych zagrożeń zdrowia zbiorowości ludzi,

    • realizowania ustawowych kontroli i ocen stanu sanitarno-epidemiologicznego społeczeństwa i środowiska na szczeblu regionalnym, 

    • komunikowania wyników ocen stanu sanitarno-epidemiologicznego jednostkom nadrzędnym, 

    • gromadzenia danych o sytuacji zdrowotnej zbiorowości, 

    • realizowania programów dotyczących profilaktyki oraz opieki i rehabilitacji psychospołecznej, 

    • wdrażania i koordynowania programów oświaty zdrowotnej i promocji zdrowia, 

    • gromadzenia danych dotyczących ekonomiki i zarządzania ochroną zdrowia w środowisku lokalnym oraz korzystania z fachowego piśmiennictwa obcojęzycznego.

  3. posiada kompetencje społeczne do:

    • zajmowania wykonawczych stanowisk w zakładach opieki zdrowotnej, 

    • realizowania świadczeń zdrowotnych i pełnienia różnorodnych funkcji związanych z promocją i ochroną zdrowia w instytucjach państwowych, samorządowych, społecznych i prywatnych.

 

Kierunek realizowany jest przez:
Wydział Nauk o Zdrowiu w Bytomiu
ul. Piekarska 18,  41-902 Bytom
Adres poczty elektronicznej: dziekanatwzp@sum.edu.pl
Telefon: (+48 32) 32 397 65 26

PODSTAWA PRZYJĘCIA

O przyjęcie na studia mogą ubiegać się kandydaci posiadający tytuł licencjata, inżyniera, magistra lub równorzędny dowolnego kierunku studiów. Przyjęcia kandydatów odbywać się będą na podstawie średniej ocen uzyskanej z przebiegu ukończonych studiów.

O kolejności umieszczenia na liście rankingowej decydować będzie liczba punktów uzyskanych w postępowaniu kwalifikacyjnym.

ZASADY I TRYB REKRUTACJI

ZASADY I TRYB REKRUTACJI

  1. Wszystkie informacje związane z przebiegiem postępowania rekrutacyjnego (w tym terminy rekrutacji) będą umieszczane na stronie internetowej Uczelni (kandydat.sum.edu.pl). Kandydaci zobowiązani są do zapoznawania się na bieżąco z informacjami podawanymi przez Uczelnię, pod rygorem negatywnych skutków dla kandydata.
  2. Do postępowania kwalifikacyjnego na I rok studiów w Śląskim Uniwersytecie Medycznym w Katowicach może być dopuszczona osoba, która:
    1. zarejestrowała się w terminie wyznaczonym przez Uczelnię w systemie internetowej rejestracji kandydatów,
    2. dokonała wpłaty opłaty rekrutacyjnej w terminie wyznaczonym przez Uczelnię, wysokości ustalonej przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, podanej do publicznej wiadomości na stronie internetowej Uczelni,
    3. posiada tytuł licencjata, magistra, inżyniera lub równorzędny – w przypadku osoby, która ubiega się o przyjęcie na studia drugiego stopnia.
  3. Warunkiem przyjęcia na studia w SUM kandydatów, którzy przystępowali do postępowania rekrutacyjnego w innej uczelni w kraju, jest spełnienie kryteriów rekrutacji obowiązujących w Śląskim Uniwersytecie Medycznym w Katowicach.
  4. Cudzoziemcy mogą podejmować studia na podstawie:
  1. umów międzynarodowych, na zasadach określonych w tych umowach,
  2. umów zawartych przez Uczelnię z podmiotami zagranicznymi na zasadach określonych w tych umowach,
  3. decyzji ministra,
  4. decyzji dyrektora NAWA w odniesieniu do jej stypendystów,
  5. decyzji dyrektora NCN o przyznaniu środków finansowych na realizację badań podstawowych w formie projektu badawczego, stażu lub stypendium, zakwalifikowanych do finansowania w drodze konkursu,
  6. decyzji administracyjnej Rektora.
  1. Kandydaci, którzy nie zostali zakwalifikowani do przyjęcia w kolejnych listach rankingowych z powodu wyczerpania limitu miejsc, stanowią grupę rezerwową na dany kierunek i formę studiów. W przypadku skreślenia kandydata z listy rankingowej i zwolnienia miejsca na liście przyjętych, osoby z listy rezerwowej mogą zostać zakwalifikowane do przyjęcia na studia zgodnie z kolejnością umieszczenia na liście rankingowej, wynikającą z sumy punktów uzyskanej w postępowaniu kwalifikacyjnym.
  2. Kandydaci na studia mają możliwość brania udziału w postępowaniu kwalifikacyjnym na dowolną liczbę kierunków studiów jednocześnie.
  3. Osoby studiujące na danym kierunku studiów stacjonarnych w SUM, nie mogą aplikować na ten sam kierunek studiów stacjonarnych.
  4. W ramach elektronicznej rejestracji kandydaci zobowiązani są do zalogowania się na swoje konto w elektronicznym systemie rekrutacji oraz wprowadzenia wymaganych systemem danych, w tym uzupełnienia średniej ocen wynikających z przebiegu studiów pierwszego stopnia oraz innych punktów stanowiących podstawę przyjęcia na ten kierunek studiów.
  5. Kandydaci, którzy nie wprowadzą wyników w wyznaczonym terminie lub dokonają błędnego ich wprowadzenia, nie będą uczestniczyli w dalszym toku postępowania rekrutacyjnego.
  6. Wyniki postępowania rekrutacyjnego (pierwsze oraz ewentualne kolejne listy rankingowe) będą dostępne po zalogowaniu się przez kandydata na swoje konto w elektronicznym systemie rekrutacji oraz na stronie internetowej kandydat.sum.edu.pl.
  7. Warunkiem przyjęcia na I rok studiów jest uzyskanie lokaty na liście rankingowej mieszczącej się w limicie przyjęć na dany kierunek i formę studiów oraz złożenie pisemnej deklaracji podjęcia studiów (tzw. wpisu na I rok) na danym kierunku w terminie wskazanym przez Wydziałową Komisję, wraz z wymaganymi dokumentami 
  8. Niezłożenie deklaracji oraz wymaganych dokumentów w terminie wyznaczonym przez Uczelnię jest równoznaczne z rezygnacją podjęcia studiów i powoduje skreślenie z listy rankingowej.
  9. W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią złożonych przez kandydata dokumentów a danymi wprowadzonymi przez kandydata w ramach rejestracji elektronicznej, uwzględnia się dane wynikające z treści dokumentów, przy czym skutki tej rozbieżności obciążają kandydata w ten sposób, że nie może to powodować ujęcia kandydata na liście rankingowej już opublikowanej.

 

TERMINARZ REKRUTACJI

Termin rejestracji elektronicznej, dokonania opłaty rekrutacyjnej oraz uzupełnienia średniej ocen znajduje się pod linkiem:

https://kandydat.sum.edu.pl/index.php?r=site/harmonogram

Termin dokonania opłaty rekrutacyjnej uważa się za dotrzymany w przypadku wpływu środków na konto Uczelni

OPŁATA REKRUTACYJNA I INNE OPŁATY

Opłata za postępowanie rekrutacyjne związane z przyjęciem na studia w roku akademickim 2021/2022 wynosi 85,00 zł, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie studiów.

 

  1. W przypadku kandydowania na kilka kierunków, a także różne formy i poziomy kształcenia w ramach kierunków, kandydat  wnosi stosowną wielokrotność opłaty rekrutacyjnej. 

    Opłatę rekrutacyjną wnosi się osobiście w banku, drogą internetową (przelew elektroniczny) lub za pośrednictwem poczty za każde przystąpienie kandydata do postępowania kwalifikacyjnego.

  2. Opłata rekrutacyjna winna zostać dokonana wyłącznie na wygenerowane przez system elektronicznej rekrutacji konto. Każdej rejestracji na studia odpowiada jeden indywidualny dla każdego kandydata numer rachunku bankowego. Wpłat nie można więc dokonać łącznie, należy je wnosić oddzielnie dla każdej rejestracji.

  3. Termin dokonania opłaty uważa się za dotrzymany, w przypadku wpływu środków na rachunekbankowy uczelni. Opłata rekrutacyjna musi wpłynąć na konto Uczelni w terminie do ostatniego dnia rejestracji na studia (liczy się data wpływu środków na konto).

  4. Rejestracja kandydata zostanie potwierdzona w momencie zaksięgowania opłaty rekrutacyjnej i wówczas status na koncie zmieni się na "zweryfikowany"

  5. Kandydaci, których opłata rekrutacyjna wpłynie na konto Uczelni po terminach elektronicznej rejestracji nie będą uczestniczyli w dalszym toku postępowania rekrutacyjnego.

  6. Opłata rekrutacyjna nie podlega zwrotowi, z wyłączeniem przypadku, gdy:

    • kierunek studiów nie został uruchomiony,

    • została wniesiona podwójna opłata za ten sam kierunek studiów,

    • kandydat zrezygnował z uczestniczenia w procesie rekrutacyjnym przed zakończeniem procesu rejestracji elektronicznej

    • kandydat podczas procesu rejestracji nie dokonał wyboru kierunku studiów, bądź nie uzupełnił punktów stanowiących podstawę przyjęcia na dany kierunek.

Ewentualny zwrot opłaty rekrutacyjnej, następuje wyłącznie na pisemny wniosek kandydata, skierowany do Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej.

Podanie o zwrot opłaty rekrutacyjnej

Zapraszamy do zapoznania się z opłatami za studia: https://student.sum.edu.pl/oplaty-za-studia/


 

Wpłaty za legitymacje

Opłatę w wysokości 22,-zł należy wpłacić na konto:
ING Bank Śląski S.A.
nr konta 43 1050 1214 1000 0023 1209 8318
tytuł wpłaty: Wydział Nauk o Zdrowiu w Bytomiu opłata za wydanie elektronicznej legitymacji studenckiej
* opłaty za legitymację nie dokonują studenci, którzy mieli już wydaną elektroniczną legitymację w Śląskim Uniwersytecie Medycznym w Katowicach, jednak o tym fakcie należy powiadomić pracownika dziekanatu WNOZB w trakcie składania dokumentów.

LISTA RANKINGOWA

Lista rankingowa z dnia 06.09.2021r.

Lista rankingowa

 

Terminy ogłaszania list rankingowych

Kandydaci na kierunek zdrowie publiczne drugiego stopnia w systemie niestacjonarnym będą przyjmowani w oparciu o utworzone listy rankingowe na Wydziale Nauk o Zdrowiu w Bytomiu.

O kolejności umieszczania na liście rankingowej decydować będzie suma punktów uzyskana w postępowaniu kwalifikacyjnym. Wyniki postępowania rekrutacyjnego (pierwsze oraz ewentualne, kolejne listy rankingowe) będą dostępne po zalogowaniu się przez kandydata na swoje konto w elektronicznym systemie rekrutacji oraz na stronie www.kandydat.sum.edu.pl w zakładce lista rankingowa.

Listy osób przyjętych na studia sporządzone zostaną spośród kandydatów, którzy uzyskali najwyższą punktację mieszczącą się w przyznanym limicie i w terminie osobiście złożyli komplet wymaganych dokumentów wraz z zaświadczeniem lekarskim.

 

Terminy ogłaszania list rankingowych

I lista rankingowa zostanie zamieszczona dnia 06.09.2021 r. o godz. 13:00

Termin osobistego dostarczenia obowiązujących dokumentów przez osoby zakwalifikowane do przyjęcia w I liście rankingowej:

  • od  07.09.2021 r. do 13.09.2021 r. od godzinty 9:00 do godziny 14.00
  • Termin złożenia zaświadczenia lekarskiego: 30.09.2021 r.

 

II lista rankingowa (w przypadku niewypełnienia przyznanego limitu miejsc) zostanie zamieszczona  dnia 14.09.2021 r. o godz. 13:00

Termin osobistego dostarczenia obowiązujących dokumentów przez osoby zakwalifikowane do przyjęcia w II liście rankingowej:

  • od  15.09.2021 r. do 20.09.2021 r. od godzinty 9:00 do godziny 14.00
  • Termin złożenia zaświadczenia lekarskiego: 30.09.2021 r.

 

III lista rankingowa (w przypadku niewypełnienia przyznanego limitu miejsc) zostanie zamieszczona  dnia 21.09.2021 r. o godz.13:00.

Termin osobistego dostarczenia obowiązujących dokumentów przez osoby zakwalifikowane do przyjęcia w III liście rankingowej:

  • od  22.09.2021 r. do 24.07.2021 r. od godzinty 9:00 do godziny 14.00
  • Termin złożenia zaświadczenia lekarskiego: 30.09.2021 r.

 

W przypadku niewypełnienia limitu miejsc nastąpi kontynuowanie procedury zamieszczania kolejnych list rankingowych (terminy będą podawane na bieżąco). Kandydat zobowiązany jest do śledzenia Komunikatów UKR.

WPIS NA STUDIA

Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami:

  1. Kandydaci zakwalifikowani do przyjęcia na wybrany kierunek ZOBOWIĄZANI są do dokonania wpisu na rok w terminie wskazanym przez Uczelnianą  Komisję Rekrutacyjną (dokładne terminy wpisu będą publikowane w nagłówkach list rankingowych).
  2. Kandydat dokonuje wpisu OSOBIŚCIE lub przez o pełnomocnika (pełnomocnictwo powinno być ustanowione do podejmowania czynności prawnych w imieniu kandydata) Wzór Pełnomocnictwa.
  3. Konsekwencją nie dokonania wpisu w wymaganym terminie będzie skreślenie Kandydata z listy osób zakwalifikowanych do przyjęcia.

Dokumenty Kandydat dostarcza w białej wiązanej opisanej teczce.

Opis teczki generowany jest z systemu rejestracji elektronicznej SUM jako czwarta strona podania, należy ją wydrukować i trwale zamocować do teczki lub opisać ją ręcznie zgodnie z opisem na stronie (kierunek studiów, nazwisko i imię, adres do korespondencji , nr telefonu  i adres e-mail)

Wykaz dokumentów, które należy złożyć dokonując tzw. wpisu na I rok studiów:

 

 

  • Podanie o przyjęcie na pierwszy rok studiów – wydrukowane i własnoręcznie podpisane
  • świadectwo maturalne – kserokopia świadectwa maturalnego i oryginał dla potwierdzenia do wglądu przez UKR,
  • zaświadczenie o ukończeniu studiów I stopnia lub dyplom ukończenia studiów I stopnia wraz z kserokopią,
  • zaświadczenie z dziekanatu o uzyskanej średniej arytmetycznej z toku studiów I stopnia - ksero zaświadczenia i oryginał dla potwierdzenia do wglądu przez UKR
  • zaświadczenie lekarskie - wraz z listą rankingową termin i sposób dostarczenia zaświadczenia lekarskiego zostanie podany przez UKR na internetowej stronie Uczelni
  • informacja o wpisie na studia – 2 wydruki,
  • oświadczenie o zapoznaniu się i akceptacji warunków odpłatności za studia w Śląskim Uniwersytecie Medycznym w Katowicach - 2 wydruki,
  • dwa zdjęcia – kolorowe, spełniające wymagania dla zdjęć do dowodu osobistego, podpisane na odwrocie imieniem i nazwiskiem oraz nr pesel.

 

Dodatkowe wymagane dokumenty, które muszą zostać dostarczone przez cudzoziemców :

  • Urzędowe tłumaczenie świadectwa dojrzałości lub dyplomu na język polski wraz z kserokopią,
  • poświadczenie w formie "apostille" lub zaświadczenie o uznaniu świadectwa lub dyplomu, wraz z urzędowym tłumaczeniem na język polski wraz z kserokopią,
  • dokument uprawniający do pobytu na terytorium Polski wraz z kserokopią ( karta Polaka lub wiza),
  • polisa ubezpieczeniowa wraz z kserokopią lub oświadczenie, że od 01.10.2021 r. student samodzielnie się ubezpieczy,
  • dokument potwierdzający znajomość języka polskiego wraz z kserokopią.

Informacje dodatkowe:

  1. Studenci SUM, składający dokumenty na drugi kierunek do dokumentów dołączają tylko 1 podpisane zdjęcie i nie dokonują opłaty za legitymację. (ważność legitymacji i książeczki zdrowia będzie przedłużona).
  2. Kandydaci niezakwalifikowani do przyjęcia (niemieszczący się w limicie przyjęć na wybrany kierunek) w danej liście rankingowej, cały czas biorą udział w rekrutacji, aż do oficjalnego jej zakończenia.
  3. Kandydaci ZOBOWIĄZANI są do śledzenia list rankingowych i komunikatów Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej.
  4. Zaświadczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań do studiowania na wybranym kierunku należy dostarczyć do Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej w terminie i miejscu podanym wraz listą rankingową (zaświadczenie w oryginale można dostarczyć osobiście lub drogą pocztową).
  5. Jeżeli kandydat  rezygnuje ze studiów po dokonaniu wpisu, zobowiązany jest do zalogowania się w elektronicznym systemie rekrutacji na utworzone w procesie rekrutacji konto kandydata , gdzie aktywny będzie przycisk REZYGNACJA - przycisk ten w prosty i szybki sposób umożliwia zgłoszenie rezygnacji z kandydowania na studia prowadzone w Śląskim Uniwersytecie Medycznym w Katowicach.

 

BADANIA LEKARSKIE

Kandydat na studia SUM, po uzyskaniu lokaty na liście rankingowej (zakwalifikowaniu się na studia) pobiera z Elektronicznego Systemu Rekrutacji (ESR) skierowanie na badania lekarskie.

Kandydat, na podstawie pobranego skierowania z ESR może bezpłatnie wykonać badania lekarskie w jednej z trzech niżej podanych placówek:

 Przychodnia AGMED Sp. z o. o. – ul. Dunikowskiego 12,14,16, 40-127 Katowice, tel. 32 2582402;

 SANTE CLINIC Sp. z o. o. Spółka Komandytowa– Aleja Wolności 6, 41-219 Sosnowiec, tel. 32 2924847;

 Przychodnia Lekarzy Specjalistów ZDROWIE Sp. z o. o. – ul. Słodczyka 7, 41-800 Zabrze, tel. 32 2786616

Istnieje również możliwość wykonania badań lekarskich na własny koszt, u dowolnego lekarza medycyny pracy.

Zaświadczenie lekarskie należy dostarczyć do Dziekanatu Wydziału, na który kandydat został zakwalifikowany.

Termin i sposób dostarczenia zaświadczenia lekarskiego zostanie podany przez Uczelnianą Komisję Rekrutacyjną wraz z zamieszczeniem na stronie internetowej Uczelni listy rankingowej.

Zaświadczenie lekarskie zawierające orzeczenie o braku przeciwwskazań do podjęcia studiów na wybranym kierunku, wydaje lekarz medycyny pracy (lekarz spełniający wymagania kwalifikacyjne, określone w trybie art. 229 § 8 pkt. 5 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1040, z późn. zm.).

Inne prawidłowe zaświadczenie lekarskie zawierające orzeczenie o braku przeciwwskazań do podjęcia studiów na wybranym kierunku, wydane przez lekarza medycyny pracy (lekarz uprawniony do wykonywania badań profilaktycznych) będzie honorowane, lecz badania zrealizowane w innej jednostce niż wskazane powyżej nie będą refundowane przez Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach.

W trakcie studiów na kierunku zdrowie publiczne mogą pojawić się narażenia na działanie następujących czynników szkodliwych, uciążliwych lub niebezpiecznych dla zdrowia, występujących w miejscu odbywania praktycznej nauki zawodu, studiów:

  • odczynniki chemiczne (głównie formaldehyd, rozpuszczalniki organiczne),

  • czynniki alergizujące (głównie chrom, lateks),

  • choroby wirusowe (głównie wirusowe zapalenie wątroby typu A),

  • zakażenia przenoszone drogą krwi (WZW typu B i C, HIV),

  • choroby zakaźne i pasożytnicze,

  • promieniowanie jonizujące (głównie X),

  • promieniowanie elektromagnetyczne i zagrożenia związane z obsługą komputera,

  • zagrożenia wynikające ze stałego dużego dopływu informacji i gotowości na odpowiedź,

  • czynniki psychospołeczne.

Lista narażeń przedstawiona powyżej jest wymagana przez lekarza medycyny pracy, przed podjęciem decyzji o wydaniu orzeczenia stwierdzającego brak przeciwwskazań do studiów na kierunku zdrowie publiczne.

Zaświadczenie lekarskie powinno być wystawione na formularzu, który zawiera odwołanie do przepisów rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 26 sierpnia 2019 r. w sprawie badań lekarskich kandydatów do szkół ponadpodstawowych lub wyższych i na kwalifikacyjne kursy zawodowe, uczniów i słuchaczy tych szkół, studentów, słuchaczy kwalifikacyjnych kursów zawodowych oraz doktorantów (Dz.U.2019, poz.1651), i powinno zawierać ocenę zdolności do studiowania na określonym kierunku oraz datę następnego badania lekarskiego.

Zgodnie z § 5 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 26 sierpnia 2019 r. w sprawie badań lekarskich kandydatów do szkół ponadpodstawowych lub wyższych i na kwalifikacyjne kursy zawodowe, uczniów i słuchaczy tych szkół, studentów, słuchaczy kwalifikacyjnych kursów zawodowych oraz doktorantów (DZ. U.2019, poz. 1651) osobie badanej lub placówce dydaktycznej przysługuje odwołanie wnoszone na piśmie. Odwołanie wraz z uzasadnieniem wnosi się w terminie 14 dni od dnia otrzymania zaświadczenia lekarskiego za pośrednictwem lekarza, który wydał zaświadczenie lekarskie, do wojewódzkiego ośrodka medycyny pracy, właściwego ze względu na siedzibę placówki dydaktycznej, a w przypadku gdy odwołanie dotyczy zaświadczenia lekarskiego wydanego w wojewódzkim ośrodku medycyny pracy – do instytutu badawczego w dziedzinie medycyny pracy. W przypadku gdy zaświadczenie lekarskie wydał lekarz kolejowego ośrodka medycyny pracy, odwołanie od zaświadczenia lekarskiego składa się, za jego pośrednictwem, do Centrum Naukowego Medycyny Kolejowej.

ZDROWIE PUBLICZNE / WNOZB STUDIA II STOPNIA, NIESTACJONARNE

KOMUNIKATY KOMISJI REKRUTACYJNEJ

  • 1
  • 2
  • 3
Komunikat nr 3
06-09-2021

1 Lista rankingowa zamieszczona dnia 06.09.2021 r. o godz. 13:00

I nabór

Limit punktów warunkujący przyjęcie na I rok studiów niestacjonarnych drugiego stopnia na  kierunek zdrowie publiczne w roku akademickim 2021/2022 ustalony w dniu 06 września 2021 r. wynosi:

 2,8 pkt.

zgodnie z Uchwałą Nr 68/2021 z dnia 06 września 2021 r. Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach.

Kandydat zakwalifikowany do przyjęcia dnia 06.09.2021 r. zostanie wpisany na I rok studiów po złożeniu pisemnej deklaracji podjęcia studiów (tzw. wpisu na I rok)  wraz z wymaganymi dokumentami (patrz zakładka „wpis na studia”)

UWAGA!!!

Ze względu na obecną sytuację epidemiczną przypominamy o konieczności posiadania przez Kandydatów: maseczki, rękawiczek i własnego długopisa.

Niekompletne dokumenty nie będą przyjmowane.

Terminy i miejsce  składania dokumentów:

  • od dnia 07.09.2021 r. do dnia 13.09.2021 r. do godziny 14.00
  • Dziekanat  Wydziału Nauk o Zdrowiu w Bytomiu SUM w Katowicach

Bytom, ul. Piekarska 18, parter pokój 06 -  w godz. 9.00 – 14.00

  • Termin złożenia zaświadczenia lekarskiego zawierającego orzeczenie o braku przeciwwskazań do podjęcia studiów na wybranym kierunku, wydanego przez lekarza medycyny pracy : 30.09.2021r.

 Ze względu na charakter czynności związanych z wpisem na I rok studiów
i składanymi dokumentami kandydat zobowiązany jest do złożenia deklaracji
i dokumentów osobiście. Dopuszcza się dokonanie tych czynności przez osobę posiadającą pełnomocnictwo do podejmowania czynności prawnych w imieniu  kandydata.

Niezłożenie deklaracji wpisu wraz z wymaganymi dokumentami lub  dokonanie wpisu i złożenie dokumentów wymaganych przy wpisie lecz niedostarczenie zaświadczenia lekarskiego w wyznaczonym terminie jest równoznaczne z rezygnacją podjęcia studiów i powoduje skreślenie z listy rankingowej.

 

 

Komunikat nr 2
19-05-2021

UWAGA KANDYDACI

Kandydaci na w/w kierunki będą przyjmowani w oparciu o utworzone listy rankingowe na Wydziale Nauk o Zdrowiu w Bytomiu.

O kolejności umieszczania na liście rankingowej decydować będzie suma punktów uzyskana w postępowaniu kwalifikacyjnym. Wyniki postępowania rekrutacyjnego (pierwsze oraz ewentualne, kolejne listy rankingowe) będą dostępne po zalogowaniu się przez kandydata na swoje konto w elektronicznym systemie rekrutacji oraz na stronie www.kandydat.sum.edu.pl w zakładce lista rankingowa.

Listy osób przyjętych na studia sporządzone zostaną spośród kandydatów, którzy uzyskali najwyższą punktację mieszczącą się w przyznanym limicie i w terminie osobiście złożyli komplet wymaganych dokumentów wraz z zaświadczeniem lekarskim.

Komunikat nr 1
14-04-2021

UWAGA KANDYDACI

Informujemy, że Uchwalą Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej z dnia 14 kwietnia 2021 r.

został zatwierdzony harmonogram rekrutacji na rok akademicki 2021/2022.

Szczegółowe informacje znajdują się na stronie: https://kandydat.sum.edu.pl/index.php?r=site/harmonogram

 

FAQ

Skróty:

  • Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach – SUM
  • Uczelniana Komisja Rekrutacyjna – UKR
  • Elektroniczny System Rekrutacji –ESR

 

Q: Czy na etapie rejestracji wypełnione podanie o przyjęcie na studia należy dostarczyć do Uczelni?
A: Nie. Rejestracja na studia przebiega on-line. Kandydat, który znalazł się na liście rankingowej i został zakwalifikowany na studia zobligowany jest do osobistego/przez pełnomocnika dostarczenia dokumentów aplikacyjnych na studia, w miejscu i terminie podanym przez UKR.

Q: Jakiego formatu oraz rodzaju zdjęcie jest wymagane?
A: Wymagane jest zdjęcie kolorowe w formacie jak do dowodu osobistego: 35mm/45 mm, min. 300 DPI. Zdjęcie należy załączyć w elektronicznym systemie rekrutacji.

Q: Kiedy wydawane są skierowania na badania lekarskie i w jaki sposób je odebrać?
A: Kandydat na studia SUM, dopiero po uzyskaniu lokaty na liście rankingowej i zakwalifikowaniu się na studia ma możliwość pobrania z ESR skierowania na badania lekarskie.

Q: Gdzie można wykonać badania lekarskie?
A: Kandydat, na podstawie pobranego skierowania z ESR może bezpłatnie wykonać badania lekarskie w jednej z trzech placówek Lista placówek . Istnieje również możliwość wykonania badań lekarskich na własny koszt, u dowolnego lekarza medycyny pracy.

Q: W jaki sposób należy dostarczyć zaświadczenie lekarskie i do kiedy?
A: Zaświadczenie lekarskie kandydat musi dostarczyć w terminie i miejscu podanym przez UKR.

Q: Czy po utworzeniu podania o przyjęcie na studia w elektronicznym systemie rejestracji i dokonaniu opłaty rekrutacyjnej można zmienić wybrany przedmiot i wpisać oceny z tego przedmiotu, z którego uzyskało się korzystniejszy wynik?
A: Tak, po utworzeniu podania na wybrany kierunek i dokonaniu opłaty rekrutacyjnej, do momentu wyznaczonego przez Uczelnianą Komisję Rekrutacyjną - do daty zakończenia wprowadzania wyników maturalnych - można zmieniać wybrany wcześniej przedmiot na inny, z którego uzyskało się lepszy wynik.

Q: Jeżeli poprawiałem maturę, do systemu mam wpisać nr świadectwa czy nr aneksu?
A: Do ESR wpisujemy wyłącznie nr świadectwa maturalnego. Ewentualne aneksy, z których uzyskane wyniki zostały wprowadzone w podaniu w ESR, należy dostarczyć wraz z pozostałymi dokumentami aplikacyjnymi podczas dokonania wpisu na rok.

Q: Pisałem maturę IB/EB. Jaki rodzaj matury powinienem wybrać podczas rejestracji?
A: Jeśli kandydat z maturą IB/EB lub maturą zagraniczną posiada wszystkie oceny, z wymaganych na wybranym kierunku przedmiotów, wybiera opcję: matura zagraniczna.

Q: Jakie będą progi punktowe gwarantujące przyjęcie na studia w tym roku?
A: Progi punktowe ustalane są na bieżąco, na podstawie liczby przyjętych kandydatów oraz liczby uzyskanych przez nich punktów.

Q: Kiedy będzie kolejna lista rankingowa?
A: O wszystkich terminach list rankingowych Uczelniana Komisja Rekrutacyjna informuje w stosownych ogłoszeniach na stronie internetowej – zakładka Lista Rankingowa

Q: Jeżeli wysłałam pieniądze przelewem za pomocą konta internetowego i nie napisałam pełnej nazwy odbiorcy, to czy moja wpłata opłaty rekrutacyjnej będzie brana pod uwagę? Tytuł przelewu oraz numer konta odbiorcy jest poprawny.
A: Do każdego podania przypisany jest osobny numer konta, więc ewentualne pomyłki w opisie adresu odbiorcy, czy danych kandydata ma niewielkie znaczenie.

Q: Czy opłata rekrutacyjna podlega zwrotowi jeśli nie zostałem/am przyjęty/a?
A: Opłata rekrutacyjna w takich sytuacjach nie podlega zwrotowi.

Q: Kiedy mogę ubiegać się o zwrot opłaty rekrutacyjnej?
A: Wyłącznie w przypadku, gdy:
- kierunek studiów nie został uruchomiony,
- została wniesiona podwójna opłata za ten sam kierunek studiów,
- kandydat zrezygnował z uczestnictwa w procesie rekrutacyjnym przed zakończeniem procesu rejestracji elektronicznej,
- kandydat podczas procesu rejestracji nie dokonał wyboru kierunku studiów, bądź nie uzupełnił punktów stanowiących podstawę przyjęcia na dany kierunek.

Q: W jaki sposób mogę ubiegać się o zwrot kwoty opłaty rekrutacyjnej?
A: Zwrot nadpłaconej opłaty rekrutacyjnej następuje wyłącznie na pisemny wniosek kandydata. Po zakończonej rekrutacji, ww. wniosek należy kierować do Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej, na adres e-mail sekcjarekrutacji@sum.edu.pl. Wzór wniosku o zwrot opłaty rekrutacyjnej

Q: W jaki sposób mogę zrezygnować ze studiów na SUM?           
A: po pozytywnej weryfikacji dokumentów aplikacyjnych kandydata przez UKR, na koncie kandydata na studia aktywny będzie przycisk REZYGNACJA - przycisk ten w prosty i szybki sposób umożliwia zgłoszenie rezygnacji z kandydowania na studia prowadzone w Śląskim Uniwersytrecie Medycznym w Katowicach.

Q: Jaką średnią należy podać na kieunk II stopnia?
A: Nalezy podać średnią arytmetyczną z toku studiów.

LIMITY PRZYJĘĆ I PROGI PUNKTOWE

Godło RP
© 2021   |   ŚLĄSKI UNIWERSYTET MEDYCZNY W KATOWICACH
Logo Polska Platforma Medyczna z podpisem Doktoraty