×
baner, twarz kobiety w maseczce lekarskiej i czepku
KIERUNEK
COACHING MEDYCZNY / WNOZK STUDIA II STOPNIA, STACJONARNE
  • opis kierunku
  • podstawa przyjęcia
  • rekrutacja
  • terminarz
  • opłaty
  • lista rankingowa
  • wpis na studia
  • badania lekarskie
  • komunikaty komisji rekrutacyjnej
  • kontakt
  • faq
  • limity przyjęć progi punktowe

OPIS KIERUNKU

studiuj_i_zarabiaj!

         

 

COACHING MEDYCZNY - studia II stopnia, stacjonarne

Limit miejsc w roku akademickim 2021/2022: limit zostanie podany po uchwaleniu stosownych aktów prawnych

Jak długo trwają studia:  4 semestry

Gdzie i jak są realizowane zajęcia:

Zajęcia odbywać się będą w formie wykładów, seminariów i ćwiczeń, w tym ćwiczeń praktycznych pod nadzorem wykładowcy oraz praktyk zawodowych.

Wykłady i ćwiczenia będą się odbywać w bardzo dobrze przygotowanych salach wykładowych i pracowniach kierunkowych, dysponujących nowoczesnym wyposażeniem dydaktycznym i multimedialnym.

Charakterystyka kierunku

Studia magisterskie z coachingu medycznego są unikatowym kierunkiem przygotowanym z myślą o osobach ze stopniem licencjata.

To doskonała propozycja dla osób, które interesują się medycyną i psychologią. Zadaniem coacha jest pomagać w odkrywaniu, zrozumieniu i osiąganiu celów życiowych pacjentów/klientów. Coachning medyczny koncentruje się na takim właśnie podejściu do osób chorych (zwłaszcza pacjentów onkologicznych, przewlekle chorych, niepełnosprawnych), ale w ośrodkach opieki zdrowotnej miałby do spełnienia także inną bardzo ważną rolę. Coach ma być  wsparciem dla lekarzy, pielęgniarek i innych osób, które na co dzień pomagają osobom chorym. To ciężka praca, która wiąże się z wieloma obciążeniami psychicznymi i długotrwałym stresem, co może i niestety coraz częściej kończy się wypaleniem zawodowym. Ukończenie coachingu medycznego może być szczególnie dobrą kartą przetargową w poszukiwaniu pracy przez tych wszystkich, którzy zdobyli zawód medyczny na studiach pierwszego stopnia. W programie studiów znajdują się przedmioty nie tylko związane bezpośrednio z coachingiem ale również psychologiczne, socjologiczne, medyczne i filozoficzne.

Kandydat na ten kierunek powinien być kreatywny, spostrzegawczy, empatyczny, komunikatywny i odpowiedzialny.

A co po studich:

Absolwent kierunku coaching medyczny będzie doskonale przygotowany do pracy
w gabinetach i instytucjach oferujących usługi coachingu oraz pomocy psychologicznej. Osoby z takim wykształceniem są także poszukiwanymi pracownikami działów: kadr, public relations, administracji, finansów i bankowości, biur obsługi klienta itp.

Kierunek realizowany jest przez:
Wydział Nauk o Zdrowiu w Katowicach
Medyków 12, Katowice 40-752
Adres poczty elektronicznej: tzurawska@sum.edu.pl
Telefon: (+48 32) 32 208 88 11

PODSTAWA PRZYJĘCIA

Przyjęcia kandydatów odbywać się będą na podstawie posiadania dyplomu ukończenia co najmniej studiów pierwszego stopnia na kierunku medycznym, humanistycznym albo społecznym oraz uzyskania odpowiedniej liczby punktów w konkursie średniej ocen wynikających z przebiegu studiów pierwszego stopnia.
O kolejności umieszczania na liście rankingowej decydować będzie suma punktów uzyskanych w postępowaniu kwalifikacyjnym.

ZASADY I TRYB REKRUTACJI

ZASADY I TRYB REKRUTACJI

 

  1. Wszystkie informacje związane z przebiegiem postępowania rekrutacyjnego (w tym terminy rekrutacji) będą umieszczane na stronie internetowej Uczelni (kandydat.sum.edu.pl). Kandydaci zobowiązani są do zapoznawania się na bieżąco z informacjami podawanymi przez Uczelnię, pod rygorem negatywnych skutków dla kandydata.
  2. Do postępowania kwalifikacyjnego na I rok studiów w Śląskim Uniwersytecie Medycznym w Katowicach może być dopuszczona osoba, która:
    1. zarejestrowała się w terminie wyznaczonym przez Uczelnię w systemie internetowej rejestracji kandydatów,
    2. dokonała wpłaty opłaty rekrutacyjnej w terminie wyznaczonym przez Uczelnię, wysokości ustalonej przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, podanej do publicznej wiadomości na stronie internetowej Uczelni,
    3. posiada tytuł licencjata, magistra, inżyniera lub równorzędny – w przypadku osoby, która ubiega się o przyjęcie na studia drugiego stopnia.
  3. Warunkiem przyjęcia na studia w SUM kandydatów, którzy przystępowali do postępowania rekrutacyjnego w innej uczelni w kraju, jest spełnienie kryteriów rekrutacji obowiązujących w Śląskim Uniwersytecie Medycznym w Katowicach.
  4. Cudzoziemcy mogą podejmować studia na podstawie:
  1. umów międzynarodowych, na zasadach określonych w tych umowach,
  2. umów zawartych przez Uczelnię z podmiotami zagranicznymi na zasadach określonych w tych umowach,
  3. decyzji ministra,
  4. decyzji dyrektora NAWA w odniesieniu do jej stypendystów,
  5. decyzji dyrektora NCN o przyznaniu środków finansowych na realizację badań podstawowych w formie projektu badawczego, stażu lub stypendium, zakwalifikowanych do finansowania w drodze konkursu,
  6. decyzji administracyjnej Rektora.
  1. Kandydaci, którzy nie zostali zakwalifikowani do przyjęcia w kolejnych listach rankingowych z powodu wyczerpania limitu miejsc, stanowią grupę rezerwową na dany kierunek i formę studiów. W przypadku skreślenia kandydata z listy rankingowej i zwolnienia miejsca na liście przyjętych, osoby z listy rezerwowej mogą zostać zakwalifikowane do przyjęcia na studia zgodnie z kolejnością umieszczenia na liście rankingowej, wynikającą z sumy punktów uzyskanej w postępowaniu kwalifikacyjnym.
  2. Kandydaci na studia mają możliwość brania udziału w postępowaniu kwalifikacyjnym na dowolną liczbę kierunków studiów jednocześnie.
  3. Osoby studiujące na danym kierunku studiów stacjonarnych w SUM, nie mogą aplikować na ten sam kierunek studiów stacjonarnych.
  4. W ramach elektronicznej rejestracji kandydaci zobowiązani są do zalogowania się na swoje konto w elektronicznym systemie rekrutacji oraz wprowadzenia wymaganych systemem danych, w tym uzupełnienia średniej ocen wynikających z przebiegu studiów pierwszego stopnia oraz innych punktów stanowiących podstawę przyjęcia na ten kierunek studiów.
  5. Kandydaci, którzy nie wprowadzą wyników w wyznaczonym terminie lub dokonają błędnego ich wprowadzenia, nie będą uczestniczyli w dalszym toku postępowania rekrutacyjnego.
  6. Wyniki postępowania rekrutacyjnego (pierwsze oraz ewentualne kolejne listy rankingowe) będą dostępne po zalogowaniu się przez kandydata na swoje konto w elektronicznym systemie rekrutacji oraz na stronie internetowej kandydat.sum.edu.pl.
  7. Warunkiem przyjęcia na I rok studiów jest uzyskanie lokaty na liście rankingowej mieszczącej się w limicie przyjęć na dany kierunek i formę studiów oraz złożenie pisemnej deklaracji podjęcia studiów (tzw. wpisu na I rok) na danym kierunku w terminie wskazanym przez Wydziałową Komisję, wraz z (kandydaci legitymujący się świadectwem maturalnym/dojrzałości uzyskanym w Polsce), (kandydaci legitymujący się świadectwem dojrzałości uzyskanym za granicą).
  8. Niezłożenie deklaracji oraz wymaganych dokumentów w terminie wyznaczonym przez Uczelnię jest równoznaczne z rezygnacją podjęcia studiów i powoduje skreślenie z listy rankingowej.
  9. W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią złożonych przez kandydata dokumentów, a danymi wprowadzonymi przez kandydata w ramach rejestracji elektronicznej, uwzglednia się dane wynikające z treści dokumentów, przy czym skutki tej rozbiezności obciążają kandydata w ten sposób, że nie może to powodować ujecia kandydata na liście rankingowej już opublikowanej.

 

 

 

TERMINARZ REKRUTACJI

Termin rejestracji elektronicznej, dokonania opłaty rekrutacyjnej oraz uzupełnienia średniej ocen znajduje się pod linkiem:

https://kandydat.sum.edu.pl/index.php?r=site/harmonogram

Termin dokonania opłaty rekrutacyjnej uważa się za dotrzymany w przypadku wpływu środków na konto Uczelni

OPŁATA REKRUTACYJNA I INNE OPŁATY

Opłata za postępowanie rekrutacyjne związane z przyjęciem na studia w roku akademickim 2021/2022 wynosi 85,00 zł, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie studiów.

 

  1. W przypadku kandydowania na kilka kierunków, a także różne formy i poziomy kształcenia w ramach kierunków, kandydat  wnosi stosowną wielokrotność opłaty rekrutacyjnej. Opłatę rekrutacyjną wnosi się osobiście w banku, drogą internetową (przelew elektroniczny) lub za pośrednictwem poczty za każde przystąpienie kandydata do postępowania kwalifikacyjnego.

  2. Opłata rekrutacyjna winna zostać dokonana wyłącznie na wygenerowane przez system elektronicznej rekrutacji konto. Każdej rejestracji na studia odpowiada jeden indywidualny dla każdego kandydata numer rachunku bankowego. Wpłat nie można więc dokonać łącznie, należy je wnosić oddzielnie dla każdej rejestracji.

  3. Termin dokonania opłaty uważa się za dotrzymany, w przypadku wpływu środków na rachunek bankowy uczelni. Opłata rekrutacyjna musi wpłynąć na konto Uczelni w terminie do ostatniego dnia rejestracji na studia (liczy się data wpływu środków na konto).

  4. Rejestracja kandydata zostanie potwierdzona w momencie zaksięgowania opłaty rekrutacyjnej i wówczas status na koncie zmieni się na "zweryfikowany"

  5. Kandydaci, których opłata rekrutacyjna wpłynie na konto Uczelni po terminach elektronicznej rejestracji nie będą uczestniczyli w dalszym toku postępowania rekrutacyjnego.

  6. Opłata rekrutacyjna nie podlega zwrotowi, z wyłączeniem przypadku, gdy:

    • kierunek studiów nie został uruchomiony,

    • została wniesiona podwójna opłata za ten sam kierunek studiów,

    • kandydat zrezygnował z uczestniczenia w procesie rekrutacyjnym przed zakończeniem procesu rejestracji elektronicznej

    • kandydat podczas procesu rejestracji nie dokonał wyboru kierunku studiów, bądź nie uzupełnił punktów stanowiących podstawę przyjęcia na dany kierunek.

Ewentualny zwrot opłaty rekrutacyjnej, następuje wyłącznie na pisemny wniosek kandydata, skierowany do Przewodniczącego Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej.

Podanie o zwrot opłaty rekrutacyjnej - wzór

Zapraszamy do zapoznania się z opłatami za studia: https://student.sum.edu.pl/oplaty-za-studia/

LISTA RANKINGOWA

Terminy ogłaszania list rankingowych

 

I lista rankingowa zostanie zamieszczona 00.00.2021 r. o godz. 00:00

 

W przypadku niewypełnienia limitu miejsc, nastąpi kontynuowanie procedury zamieszczania kolejnych list rankingowych (terminy będą podawane na bieżąco).

Kandydat zobowiązany jest do śledzenia Komunikatów UKR.

WPIS NA STUDIA

Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami:

  1. Kandydaci zakwalifikowani do przyjęcia na wybrany kierunek ZOBOWIĄZANI są do dokonania wpisu na rok w terminie wskazanym przez Uczelnianą  Komisję Rekrutacyjną (dokładne terminy wpisu będą publikowane w nagłówkach list rankingowych).
  2. Kandydat dokonuje wpisu OSOBIŚCIE lub przez o pełnomocnika (pełnomocnictwo powinno być ustanowione do podejmowania czynności prawnych w imieniu kandydata) Wzór Pełnomocnictwa
  3. Konsekwencją nie dokonania wpisu w wymaganym terminie, będzie skreślenie Kandydata z listy osób zakwalifikowanych do przyjęcia.

Dokumenty Kandydat dostarcza w białej wiązanej opisanej teczce.

Opis teczki generowany jest z systemu rejestracji elektronicznej SUM jako czwarta strona podania, należy ją wydrukować i trwale zamocować do teczki lub opisać ją ręcznie zgodnie z opisem na stronie (kierunek studiów, nazwisko i imię, adres do korespondencji , nr telefonu  i adres e-mail)

Wykaz dokumentów, które należy złożyć dokonując tzw. wpisu na I rok studiów:

  • Podanie o przyjęcie na pierwszy rok studiów – wydrukowane i własnoręcznie podpisane,
  • świadectwo maturalne – kserokopia świadectwa maturalnego i oryginał dla potwierdzenia do wglądu przez UKR,
  • zaświadczenie o ukończeniu studiów I stopnia lub dyplom ukończenia studiów I stopnia wraz z kserokopią,
  • zaświadczenie z dziekanatu o uzyskanej średniej arytmetycznej  z toku studiów I stopnia - ksero zaświadczenia i oryginał dla potwierdzenia do wglądu przez UKR,
  • dodatkowe osiągnięcia – potwierdzenie publikacji/uczestnictwa w kole,
  • zaświadczenie lekarskie - zaświadczenie lekarskie – wraz z listą rankingową termin i sposób dostarczenia zaświadczenia lekarskiego zostanie podany przez UKR na internetowej stronie Uczelni,
  • informacja o wpisie na studia – 2 wydruki,
  • oświadczenie o zapoznaniu się i akceptacji warunków odpłatności za studia w Śląskim Uniwersytecie Medycznym w Katowicach- 2 wydruki,
  • zdjęcie –jedno kolorowe zdjęcie, spełniające wymagania dla zdjęć do dowodu osobistego, podpisane na odwrocie imieniem i nazwiskiem oraz nr pesel.

 

Dodatkowe wymagane dokumenty, które muszą zostać dostarczone przez cudzoziemców :

  • Urzędowe tłumaczenie świadectwa dojrzałości lub dyplomu na język polski wraz z kserokopią,
  • poświadczenie w formie "apostille" lub zaświadczenie o uznaniu świadectwa lub dyplomu, wraz z urzędowym tłumaczeniem na język polski wraz z kserokopią,
  • dokument uprawniający do pobytu na terytorium Polski wraz z kserokopią ( karta Polaka lub wiza),
  • polisa ubezpieczeniowa wraz z kserokopią lub oświadczenie, że od 01.10.2020 r. student samodzielnie się ubezpieczy,
  • dokument potwierdzający znajomość języka polskiego wraz z kserokopią.

 

Informacje dodatkowe:

  1. Studenci SUM, składający dokumenty na drugi kierunek do dokumentów dołączają tylko 1 podpisane zdjęcie i nie dokonują opłaty za legitymację. (ważność legitymacji i książeczki zdrowia będzie przedłużona).
  2. Kandydaci niezakwalifikowani do przyjęcia (niemieszczący się w limicie przyjęć na wybrany kierunek) w danej liście rankingowej, cały czas biorą udział w rekrutacji, aż do oficjalnego jej zakończenia.
  3. Kandydaci ZOBOWIĄZANI są do śledzenia list rankingowych i komunikatów Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej.
  4. Zaświadczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań do studiowania na wybranym kierunku należy dostarczyć do Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej w terminie i miejscu podanym wraz listą rankingową (zaświadczenie w oryginale można dostarczyć osobiście lub drogą pocztową).
  5. Jeżeli kandydat  rezygnuje ze studiów po dokonaniu wpisu, zobowiązany jest do zalogowania się w elektronicznym systemie rekrutacji na utworzone w procesie rekrutacji konto kandydata , gdzie aktywny będzie przycisk REZYGNACJA - przycisk ten w prosty i szybki sposób umożliwia zgłoszenie rezygnacji z kandydowania na studia prowadzone w Śląskim Uniwersytecie Medycznym w Katowicach.

BADANIA LEKARSKIE

Na kierunku Coaching medyczny nie zachodzi konieczność kierowania kandydatów ubiegających się o przyjęcie na studia na badania lekarskie.

COACHING MEDYCZNY / WNOZK STUDIA II STOPNIA, STACJONARNE

KOMUNIKATY KOMISJI REKRUTACYJNEJ

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
Komunikat nr 4
22-09-2020

1 Lista rankingowa zamieszczona dnia 22.09.2020 r. o godz. 13:00

Limit punktów warunkujący przyjęcie na I rok studiów stacjonarnych na kierunku coaching medyczny II stopień w roku akademickim 2020/2021 ustalony w dniu 22 września 2020 r. wynosi:

– 3,83 pkt.

zgodnie z Uchwałą Nr 66/2020 z dnia 22 września 2020 r. Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej  Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach.

Kandydat zakwalifikowany do przyjęcia dnia 22. 09. 2020 r. zostanie wpisany na I rok studiów po złożeniu pisemnej deklaracji podjęcia studiów (tzw. wpisu na I rok)  wraz z wymaganymi dokumentami (patrz zakładka „wpis na studia”).

UWAGA!!!

Ze względu na obecną sytuację epidemiczną przypominamy o konieczności posiadania przez Kandydatów: maseczki, rękawiczek i własnego długopisa.

Terminy i miejsce  składania dokumentów:

  • od  dnia 23.09.2020 r. do dnia 24.08.2020 r. do godziny 14.00 (wyłącznie w dni robocze)
  • Dziekanat Wydziału Nauk o Zdrowiu w Katowicach SUM w Katowicach
    Katowice, ul. Medyków 12, PARTER - w godz. 8.00 – 14.00
  • Termin złożenia zaświadczenia lekarskiego zawierającego orzeczenie o braku przeciwwskazań do podjęcia studiów na wybranym kierunku, wydanego przez lekarza medycyny pracy : 30.09.2020r.

Ze względu na charakter czynności związanych z wpisem na I rok studiów
i składanymi dokumentami kandydat zobowiązany jest do złożenia deklaracji
i dokumentów osobiście. Dopuszcza się dokonanie tych czynności przez osobę posiadającą pełnomocnictwo do podejmowania czynności prawnych w imieniu  kandydata.

Niezłożenie deklaracji wpisu wraz z wymaganymi dokumentami lub dokonanie wpisu
i złożenie dokumentów wymaganych przy wpisie lecz niedostarczenie zaświadczenia lekarskiego w wyznaczonym terminie jest równoznaczne z rezygnacją z podjęcia studiów i powoduje skreślenie z listy rankingowej.

Komunikat nr 3
13-08-2020

Uczelniana Komisja Rekrutacyjna, uprzejmie informuje, iż Kandydaci zakwalifikowani do przyjęcia na wybrany kierunek zobowiązani są do dokonania wpisu na rok w terminie wskazanym przez Uczelnianą  Komisję Rekrutacyjną. Dokładne terminy wpisu będą publikowane w nagłówkach list rankingowych.

Dokumenty będą przyjmowane w wyznaczonych punktach w Dziekanatach Wydziałów.

Kandydat zobowiązany jest dostarczyć wymagane dokumenty osobiście lub przez ustanowionego pełnomocnika.

 

Komunikat nr 2
22-07-2020

Kandydaci zakwalifikowani do przyjęcia w poszczególnych rankingach, będą zobowiązani do dostarczenia wymaganych dokumentów w wyznaczonym przez Uczelnianą Komisję Rekrutacyjną terminie i miejscu.

Wyniki postępowania rekrutacyjnego (pierwsze oraz ewentualne, kolejne listy rankingowe)  będą dostępne po zalogowaniu się przez kandydata na swoje konto w elektronicznym systemie rekrutacji.

Kandydaci będą przyjmowani w oparciu o utworzoną jedną, wspólną listę rankingową, odrębną dla poszczególnych kierunków studiów oraz poziomów kształcenia na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych. O kolejności umieszczania na liście rankingowej decydować będzie suma punktów uzyskana w postępowaniu kwalifikacyjnym.

Listy osób przyjętych na studia sporządzone zostaną spośród kandydatów, którzy uzyskali najwyższą punktację mieszczącą się w przyznanym limicie i w terminie dostarczyli komplet wymaganych dokumentów wraz z zaświadczeniem lekarskim. W przypadku uzyskania równej liczby punktów przez liczbę kandydatów większą niż wynikająca z przyznanego Rozporządzeniem Ministra Zdrowia limitu miejsc na kierunek lekarsko- dentystyczny, podstawą przyjęcia na I rok studiów będzie wyższa liczba punktów uzyskana na świadectwie dojrzałości/egzaminie wstępnym z przedmiotu biologia.

 

Komunikat nr 1
22-05-2020

UWAGA KANDYDACI

Informujemy, że Uchwalą Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej z dnia 15 maja 2020 r.

został zatwierdzony harmonogram rekrutacji na rok akademicki 2020/2021.

Szczegółowe informacje znajdują się na stronie: https://kandydat.sum.edu.pl/index.php?r=site/harmonogram

 

FAQ

Skróty:

  • Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach – SUM
  • Uczelniana Komisja Rekrutacyjna – UKR
  • Elektroniczny System Rekrutacji –ESR

 

Q: Czy na etapie rejestracji wypełnione podanie o przyjęcie na studia należy dostarczyć do Uczelni?
A: Nie. Rejestracja na studia przebiega on-line. Kandydat, który znalazł się na liście rankingowej i został zakwalifikowany na studia zobligowany jest do osobistego/przez pełnomocnika dostarczenia dokumentów aplikacyjnych na studia, w miejscu i terminie podanym przez UKR.

 

Q: Jakiego formatu oraz rodzaju zdjęcie jest wymagane?
A: Wymagane jest zdjęcie kolorowe w formacie jak do dowodu osobistego: 20mm/25 mm, min. 300 DPI. Zdjęcie należy załączyć w elektronicznym systemie rekrutacji, podczas umieszczania dokumentów aplikacyjnych na studia.

Q: Czy po utworzeniu podania o przyjęcie na studia w elektronicznym systemie rejestracji i dokonaniu opłaty rekrutacyjnej można zmienić wybrany przedmiot i wpisać oceny z tego przedmiotu, z którego uzyskało się korzystniejszy wynik?
A: Tak, po utworzeniu podania na wybrany kierunek i dokonaniu opłaty rekrutacyjnej, do momentu wyznaczonego przez Uczelnianą Komisję Rekrutacyjną - do daty zakończenia wprowadzania wyników maturalnych - można zmieniać wybrany wcześniej przedmiot na inny, z którego uzyskało się lepszy wynik.

Q: Jeżeli poprawiałem maturę, do systemu mam wpisać nr świadectwa czy nr aneksu?
A: Do ESR wpisujemy wyłącznie nr świadectwa maturalnego. Ewentualne aneksy, z których uzyskane wyniki zostały wprowadzone w podaniu w ESR, trzeba dostarczyć wraz z pozostałymi dokumentami aplikacyjnymi podczas dokonywania wpisu na rok, w czasie i miejcu wyznaczonym przez UKR.

Q: Pisałem maturę IB/EB. Jaki rodzaj matury powinienem wybrać podczas rejestracji?
A: Jeśli kandydat z maturą IB/EB lub maturą zagraniczną posiada wszystkie oceny, z wymaganych na wybranym kierunku przedmiotów, wybiera opcję: nowa matura.

Q: Jakie będą progi punktowe gwarantujące przyjęcie na studia w tym roku?
A: Progi punktowe ustalane są na bieżąco, na podstawie liczby przyjętych kandydatów oraz liczby uzyskanych przez nich punktów.

Q: Kiedy będzie kolejna lista rankingowa?
A: O wszystkich terminach list rankingowych Uczelniana Komisja Rekrutacyjna informuje w stosownych ogłoszeniach na stronie internetowej – zakładka Lista Rankingowa

Q: Jeżeli wysłałam pieniądze przelewem za pomocą konta internetowego i nie napisałam pełnej nazwy odbiorcy, to czy moja wpłata opłaty rekrutacyjnej będzie brana pod uwagę? Tytuł przelewu oraz numer konta odbiorcy jest poprawny.
A: Do każdego podania przypisany jest osobny numer konta, więc ewentualne pomyłki w opisie adresu odbiorcy, czy danych kandydata ma niewielkie znaczenie.

Q: Czy opłata rekrutacyjna podlega zwrotowi jeśli nie zostałem/am przyjęty/a?
A: Opłata rekrutacyjna w takich sytuacjach nie podlega zwrotowi.

Q: Kiedy mogę ubiegać się o zwrot opłaty rekrutacyjnej?
A: Wyłącznie w przypadku, gdy:
- kierunek studiów nie został uruchomiony,
- została wniesiona podwójna opłata za ten sam kierunek studiów,
- kandydat zrezygnował z uczestnictwa w procesie rekrutacyjnym przed zakończeniem procesu rejestracji elektronicznej,
- kandydat podczas procesu rejestracji nie dokonał wyboru kierunku studiów, bądź nie uzupełnił punktów stanowiących podstawę przyjęcia na dany kierunek.

Q: W jaki sposób mogę ubiegać się o zwrot kwoty opłaty rekrutacyjnej?
A: Zwrot nadpłaconej opłaty rekrutacyjnej następuje wyłącznie na pisemny wniosek kandydata. Po zakończeniu rekrutacji, wniosek należy skierować do Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej, na adres e-mail sekcjarekrutacji@sum.edu.pl . Podanie o zwrot opłaty

Q: W jaki sposób mogę zrezygnować ze studiów na SUM?           
A: Po pozytywnej weryfikacji dokumentów aplikacyjnych kandydata przez UKR, na koncie kandydata na studia aktywny będzie przycisk REZYGNACJA. Przycisk ten w prosty i szybki sposób umożliwia kandydatowi na studia zgłoszenie rezygnacji z procesu rekrutacji na Uczelnię.

Q: Jaką średnią należy podać na kieunk II stopnia?
A: Należy podać średnią arytmetyczną z toku studiów.

 

 

 

LIMITY PRZYJĘĆ I PROGI PUNKTOWE

Godło RP
© 2021   |   ŚLĄSKI UNIWERSYTET MEDYCZNY W KATOWICACH