OPIS I CHARAKTERYSTYKA KIERUNKU
TRENER ZDROWIA - studia II stopnia - stacjonarne
Limit miejsc w roku akademickim 2023/2024: 48 miejsc
Jak długo trwają studia: 4 semestry
Gdzie i jak są realizowane zajęcia:
Zajęcia odbywać się będą w formie wykładów, seminariów i ćwiczeń, w tym ćwiczeń praktycznych w laboratoriach i pracowniach kształcenia kierunkowego pod nadzorem wykładowcy oraz praktyk zawodowych.
Wykłady i ćwiczenia będą się odbywać w bardzo dobrze przygotowanych salach wykładowych i pracowniach kierunkowych, dysponujących nowoczesnym wyposażeniem dydaktycznym i multimedialnym.
Charakterystyka kierunku:
Studia drugiego stopnia na kierunku Trener zdrowia adresowane są do osób posiadających ukończone co najmniej studia licencjackie.
Studia stanowią optymalną ofertę dla studenta pragnącego zdobyć pogłębioną wiedzę, kompetencje
i umiejętności z zakresu kształtowania prozdrowotnego stylu życia, w tym ustalania celów oraz planów działania w zakresie poprawy zdrowia jednostek i społeczności, co daje możliwość pogłębionego
i szerokiego kształcenia odpowiadającego wymogom współczesnego rynku pracy w Polsce i na świecie. Program studiów umożliwia studentowi przygotowanie do działania na polu zawodowym oraz
sprostanie wyzwaniom stawianym przez współczesność. Ponadto studia gwarantują uzyskanie wiedzy
i umiejętności z zakresu metodologii badań naukowych, dzięki czemu absolwent kierunku Trener
zdrowia będzie także posiadał kompetencje do dokonywania samodzielnych, pogłębionych analiz
i syntez procesów zachodzących w życiu publicznym.
A co po studiach?
Absolwent studiów II stopnia kierunku Trener zdrowia posiada wiedzę i umiejętności zdobyte w ramach kształcenia na tym kierunku studiów, może świadczyć usługi zarówno dla konsumentów
i przedsiębiorców na rynku prywatnym, jak i jednostek sektora publicznego, takich jak m.in. urzędy gmin, powiatów i województw, placówek oświatowych, służb więziennych, czy służb zbrojnych.
Absolwenci kierunku Trener zdrowia będą mogli wspierać organizacje non-profit w realizacji ich celów statutowych, powiązanych z zadaniami z zakresu zdrowia publicznego.
Kierunek realizowany jest przez:
Wydział Zdrowia Publicznego w Bytomiu
ul. Piekarska 18, 41-902 Bytom
Adres poczty elektronicznej: dziekanatwzpb@sum.edu.pl
Telefon: (+48 32) 39 76 530
(+48 32) 39 76 526
(+48 32) 39 76 536
Szczegółowe zasady rekrutacji określa Uchwała Nr 45/2022 z poźn. zm. z dnia 29 czerwca 2022 r. Senatu Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach w sprawie warunków, trybu oraz terminów rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji na poszczególne kierunki studiów prowadzone w języku polskim, w Śląskim Uniwersytecie Medycznym w Katowicach, na rok akademicki 2023/2024.
Załącznik Nr 1 - Warunki, tryb oraz terminy rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji na rok 2023/2024
Załącznik Nr 2 - Szczegółowe kryteria przyjęć na poszczególnych kierunkach 2023/2024
Wszystkie informacje związane z przebiegiem postępowania rekrutacyjnego (w tym terminy rekrutacji, pierwsze oraz ewentualne kolejne listy rankingowe) będą dostępne po zalogowaniu się przez kandydata na swoje konto w elektronicznym systemie rekrutacji oraz na stronie internetowej Uczelni (https://kandydat.sum.edu.pl).
Do postępowania kwalifikacyjnego na I rok studiów w Śląskim Uniwersytecie Medycznym w Katowicach, może być dopuszczona osoba, która:
Kandydaci, którzy nie wprowadzą wyników w wyznaczonym terminie, nie będą uczestniczyli w dalszym toku postępowania rekrutacyjnego.
Kandydaci zobowiązani są do zapoznawania się na bieżąco z informacjami podawanymi przez Uczelnię, pod rygorem negatywnych skutków dla kandydata.
O kolejności umieszczania na liście rankingowej decydować będzie suma punktów uzyskana w postępowaniu kwalifikacyjnym.
Listy osób przyjętych na studia na poszczególne kierunki sporządzone zostaną spośród kandydatów, którzy uzyskali najwyższą punktację mieszczącą się w przyznanych limitach lub spełnili inne warunki rekrutacji i w terminie złożyli komplet wymaganych dokumentów.
Jeżeli więcej niż jeden kandydat uzyska najmniejszą liczbę punktów kwalifikujących do przyjęcia na dany kierunek, a przyjęcie wszystkich takich kandydatów spowodowałoby przekroczenie limitu miejsc ustalonego przez Rektora, Uczelnia zastrzega sobie prawo przyjęcia mniejszej niż limit liczby osób.
Liczbę punktów warunkujących przyjęcie na studia, jak również obniżenie liczby punktów w przypadku niewyczerpania limitu miejsc, określa Uczelniana Komisja Rekrutacyjna.
Warunkiem przyjęcia na I rok studiów jest uzyskanie lokaty na liście rankingowej, mieszczącej się w limicie przyjęć na dany kierunek i formę studiów oraz złożenie pisemnej deklaracji podjęcia studiów (tzw. wpisu na I rok) na danym kierunku w terminie wskazanym przez Komisję, wraz z wymaganymi dokumentami (wykaz dokumentów znajduję się w zakładce - Wpis na studia - Dokumenty)
Niezłożenie deklaracji oraz wymaganych dokumentów w terminie wyznaczonym przez Uczelnię jest równoznaczne z rezygnacją podjęcia studiów i powoduje skreślenie z listy rankingowej.
W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią złożonych przez kandydata dokumentów a danymi wprowadzonymi przez kandydata w ramach rejestracji elektronicznej, uwzględnia się dane wynikające z treści dokumentów, przy czym skutki tej rozbieżności obciążają kandydata w ten sposób, że nie może to powodować ujęcia kandydata na liście rankingowej już opublikowanej.
Kandydaci, którzy nie zostali zakwalifikowani do przyjęcia w kolejnych listach rankingowych z powodu wyczerpania limitu miejsc, stanowią grupę rezerwową na dany kierunek i formę studiów. W przypadku skreślenia kandydata z listy rankingowej i zwolnienia miejsca na liście przyjętych, osoby z listy rezerwowej mogą zostać zakwalifikowane do przyjęcia na studia zgodnie z kolejnością umieszczenia na liście rankingowej, wynikającą z sumy punktów uzyskanej w postępowaniu kwalifikacyjnym lub w wyniku spełnienia innych wymaganych kryteriów.
Kandydaci na studia mają możliwość brania udziału w postępowaniu kwalifikacyjnym na dowolną liczbę kierunków studiów jednocześnie.
Kandydat, który został zakwalifikowany do przyjęcia na kilka kierunków studiów może zostać przyjęty tylko na jeden wybrany kierunek studiów rozpoczynający się w roku akademickim 2023/2024.
Osoby studiujące na danym kierunku studiów stacjonarnych w SUM, nie mogą aplikować na ten sam kierunek studiów stacjonarnych.
Po zakończeniu procesu rejestracji elektronicznej, w przypadku uzyskania niewystarczającej liczby punktów do przyjęcia na dany kierunek, nie będzie możliwa zmiana kierunku studiów na inny kierunek w Uczelni nawet wówczas, gdy uzyskana przez kandydata liczba punktów byłaby większa od minimalnej liczby punktów wymaganych na innym kierunku.
Cudzoziemcy mogą być przyjmowani na studia jeżeli legitymują się dyplomem, który uprawnia do podjęcia studiów wyższych w kraju, w którym został wydany. Świadectwa oraz inne dokumenty potwierdzające uzyskanie wykształcenia w zagranicznych systemach oświaty mogą być uznane w Polsce z mocy prawa lub przez kuratora oświaty w wyniku postępowania administracyjnego.
Cudzoziemcy mogą podejmować i odbywać studia, na podstawie:
1) umów międzynarodowych, na zasadach określonych w tych umowach;
2) umów zawieranych z podmiotami zagranicznymi przez uczelnie, na zasadach określonych w tych umowach;
3) decyzji ministra;
4) decyzji dyrektora NAWA w odniesieniu do jej stypendystów;
5) decyzji dyrektora NCN o przyznaniu środków finansowych na realizację badań podstawowych w formie projektu badawczego, stażu lub stypendium, zakwalifikowanych do finansowania w drodze konkursu;
6) decyzji administracyjnej rektora, dyrektora instytutu PAN, dyrektora instytutu badawczego lub dyrektora instytutu międzynarodowego.
LEGALIZACJA/ APOSTILLE
Legalizacja zagranicznych dokumentów o wykształceniu (świadectwa ukończenia szkoły średniej i dyplomy ukończenia studiów wyższych) – jest potwierdzeniem formalnej zgodności dokumentu z prawem miejsca jego wystawienia albo autentyczności podpisów i pieczęci umieszczonych na dokumencie.
Jeśli państwo, w którym wydano dokument, nie jest stroną Konwencji Haskiej (Konwencji znoszącej wymóg legalizacji zagranicznych dokumentów urzędowych, sporządzonej w Hadze dnia 5 października 1961 r.), wtedy legalizacji dokonuje polska placówka konsularna w tym państwie (właściwa dla danego kraju).
Jeżeli jesteś posiadaczem dokumentu wydanego w jednym z wymienionych poniżej krajów powinieneś zalegalizować je w polskiej placówce dyplomatycznej właściwej dla danego kraju:
Afganistan, Algieria, Angola, Arabia Saudyjska, Bangladesz, Benin, Bhutan, Boliwia, Brazylia, Chile, Chiny (z wyłączeniem Specjalnych Rejonów Administracyjnych: Hong Kong, Macao), Czad, Dominikana, Egipt, Etiopia, Filipiny, Gambia, Ghana, Gujana, Gwatemala, Haiti, Indonezja, Irak, Iran, Jamajka, Jemen, Jordania, Kambodża, Kamerun, Kanada, Katar, Kenia, Kongo, Korea Północna, Kuba, Kuwejt, Laos, Liban, Libia, Madagaskar, Malezja, Maroko, Mauretania, Mozambik, Nepal, Niger, Nigeria, Pakistan, Palestyna, Papua Nowa Gwinea, Republika Środkowoafrykańska, Rwanda, Senegal, Singapur, Somalia, Sri Lanka, Sudan, Syria, Taiwan, Tajlandia, Tanzania, Togo, Tunezja, Turkmenistan, Uganda, Wietnam, Wybrzeże Kości Słoniowej, Zambia, Zimbabwe, Zjednoczone Emiraty Arabskie.
Lista polskich placówek dyplomatycznych za granicą dostępna jest na stronie Ministerstwa Spraw Zagranicznych.
APOSTILLE
Jeśli państwo, w którym został wydany dokument, jest stroną Konwencji znoszącej wymóg legalizacji zagranicznych dokumentów urzędowych, sporządzonej w Hadze dnia 5 października 1961 r. (Dz. U. z 2005 r. Nr 112 , poz. 938), legalizacja dokumentu jest w tym państwie zastąpiona zaświadczeniem apostille dołączanym do dokumentu.
Jeżeli jesteś posiadaczem dokumentu wydanego w jednym z wymienionych poniżej krajów powinieneś skontaktować się z jedną z instytucji uprawnionych do wydania apostille:
Albania, Andora, Antigua i Barbuda, Argentyna, Armenia, Australia, Austria, Azerbejdżan, Bahamy, Bahrajn, Barbados, Belgia, Belize, Białoruś, Bośnia i Hercegowina, Botswana, Brunei, Bułgaria, Burundi, Chiny (Specjalne Rejony Administracyjne: Hong Kong, Macao), Chorwacja, Cypr, Czarnogóra, Czechy, Dania, Dominika, Dominikana, Ekwador, Estonia, Fidżi, Finlandia, Francja, Grecja, Grenada, Gruzja, Hiszpania, Holandia, Honduras, Indie, Irlandia, Islandia, Izrael, Japonia, Kazachstan, Kirgistan, Kolumbia, Korea (Republika Korei), Kostaryka, Lesotho, Liberia, Liechtenstein, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Macedonia, Malawi, Malta, Mauritius, Meksyk, Mołdawia, Monako, Mongolia, Namibia, Niemcy, Nikaragua, Niue, Norwegia, Nowa Zelandia, Oman, Panama, Paragwaj, Peru, Portugalia, Republika Południowej Afryki, Republika Zielonego Przylądka, Rosja, Rumunia, Saint Kitts i Nevis, Saint Lucia, Saint Vincent i Grenadyny, Salwador, Samoa, San Marino, Serbia, Seszele, Słowacja, Słowenia, Stany Zjednoczone, Suazi, Surinam, Szwajcaria, Szwecja, Tadżykistan, Tonga, Trinidad i Tobago, Turcja, Ukraina, Urugwaj, Uzbekistan, Vanuatu, Wenezuela, Węgry, Wielka Brytania, Włochy, Wyspy Cooka, Wyspy Marshalla, Wyspy Świętego Tomasza i Książęca.
Listę wszystkich państw - stron konwencji oraz adresy instytucji wydających apostille można znaleźć na stroniehttp://www.hcch.net/index_en.php
Uchodźcy lub osoby znajdujące się pod ochroną uzupełniającą na terytorium Polski, a także osoby poszkodowane w wyniku kryzysów humanitarnych, które mają problemy ze skompletowaniem dokumentacji przebiegu kształcenia za granicą, mogą ubiegać się o potwierdzenie wykształcenia przez Mazowieckiego Kuratora Oświaty.
Dalsze informacje na temat zasad uznawania świadectw zagranicznych oraz postępowania prowadzonego przez kuratorów oświaty są dostępne na stronie Ministerstwa Edukacji i Nauki.
Kandydaci, legitymujący się świadectwem dojrzałości uzyskanym za granicą zobowiązani są przedstawić następujące dokumenty:
Kandydaci – cudzoziemcy zobowiązani są przedstawić dokument potwierdzający znajomość języka polskiego tj.:
Kandydaci, legitymujący się świadectwem dojrzałości uzyskanym za granicą mogą zostać zobowiązani do przedstawienia innych dokumentów wskazanych przez Uczelnianą Komisję Rekrutacyjną.
Przelicznik punktów z egzaminu dojrzałości zdawanego za granica dla poszczególnych krajów
Q: Na jakich zasadach mogę studiować bezpłatnie?
A: Opłat za studia nie pobiera się od :
- cudzoziemca – obywatela państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego EFTA;
- cudzoziemca, któremu udzielono zezwolenia na pobyt stały, lub rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej;
- cudzoziemca, który posiada status uchodźcy nadany w Rzeczpospolitej albo korzysta z ochrony czasowej albo ochrony uzupełniającej na terytorium rzeczypospolitej Polskiej;
- cudzoziemca, który posiada certyfikat poświadczający znajomość języka polskiego jako obcego, co najmniej na poziomie biegłości C1;
- posiadacza Karty Polaka lub osoby, której wydano decyzję w sprawie stwierdzenia polskiego pochodzenia;
- cudzoziemca będącego małżonkiem, wstępnym lub zstępnym obywatela Rzeczypospolitej Polskiej.
Q: Czy mogę brać udział w rekrutacji w przypadku uzyskania wyników z egzaminu maturalnego po zakończeniu elektronicznej rejestracji kandydatów w Śląskim Uniwersytecie Medycznym w Katowicach?
A: Nie. Kandydat dokonuje rejestracji na wybrany kierunek studiów tylko i wyłącznie w wyznaczonym przez Uczelnianą Komisję Rekrutacyjną terminie.
Q: Czy jest możliwość zakwaterowania w Domu Studenta?
A: Tak, istnieje taka możliwość. Więcej informacji znajduje się na stronie internetowej: https://student.sum.edu.pl/domy-studenta/
Q: Czy można wysłać dokumenty pocztą?
A: Nie. Kandydat dokonuje wpisu OSOBIŚCIE lub przez ustanowionego pełnomocnika (pełnomocnictwo powinno być ustanowione do podejmowania czynności prawnych w imieniu kandydata.) Wzór pełnomocnictwa oraz dla kandydata niepełnoletniego Wzór pełnomocnictwa-kandydat niepełnoletni.
W przypadku braku możliwości dostarczenia dokumentów w wyznaczonym terminie, należy skontaktować się z Przewodniczącą Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej z prośbą o prolongatę terminu dostarczenia dokumentów.
Q: Czy można otrzymać zaświadczenie, że kandydat został przyjęty na studia?
A: Tak, zaświadczenie potwierdzające przyjęcie na studia w formie dokumentu wystawia Uczelniana Komisja Rekrutacyjna, w wersji dwujęzycznej: polsko - angielskiej.
Postępowanie rekrutacyjne na studia w Uczelni rozpoczyna się 28 kwietnia 2023 roku i trwa do 29 września 2023 roku.
za wydanie legitymacji studenckiej | 22 zł |
za wydanie indeksu | 4 zł |
za wydanie dodatkowego odpisu: – dyplomu ukończenia studiów w języku obcym, – suplementu do dyplomu w języku obcym | 20 zł |
za wydanie duplikatu: – dyplomu ukończenia studiów, – suplementu do dyplomu | 20 zł |
za uwierzytelnienie dokumentów w związku z przebiegiem studiów, przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą | 26 zł |
Za wydanie duplikatu elektronicznej legitymacji studenckiej lub indeksu pobiera się opłatę o połowę wyższą od opłaty za wydanie oryginału
• W przypadku kandydowania na kilka kierunków, a także różne formy i poziomy kształcenia w ramach kierunków, kandydat wnosi stosowną wielokrotność opłaty rekrutacyjnej.
• Opłatę rekrutacyjną wnosi się osobiście w banku, drogą internetową (przelew elektroniczny) lub za pośrednictwem poczty za każde przystąpienie kandydata do postępowania kwalifikacyjnego.
• Opłata rekrutacyjna winna zostać dokonana wyłącznie na wygenerowane przez system elektronicznej rekrutacji konto. Każdej rejestracji na studia odpowiada jeden indywidualny dla każdego kandydata numer rachunku bankowego. Wpłat nie można więc dokonać łącznie, należy je wnosić oddzielnie dla każdej rejestracji.
• Termin dokonania opłaty uważa się za dotrzymany, w przypadku wpływu środków na rachunek bankowy uczelni. Opłata rekrutacyjna musi wpłynąć na konto Uczelni w terminie wskazanym w harmonogramie rekrutacji (liczy się data wpływu środków na konto).
• Rejestracja kandydata zostanie potwierdzona w momencie zaksięgowania opłaty rekrutacyjnej i wówczas status na koncie zmieni się na "zweryfikowany".
• Kandydaci, których opłata rekrutacyjna wpłynie na konto Uczelni po terminach elektronicznej rejestracji nie będą uczestniczyli w dalszym toku postępowania rekrutacyjnego.
• Opłata rekrutacyjna nie podlega zwrotowi, z wyłączeniem przypadku, gdy:
– kierunek studiów nie został uruchomiony,
– została wniesiona podwójna opłata za ten sam kierunek studiów,
– kandydat zrezygnował z uczestniczenia w procesie rekrutacyjnym przed zakończeniem procesu rejestracji elektronicznej
– kandydat podczas procesu rejestracji nie dokonał wyboru kierunku studiów, bądź nie uzupełnił punktów stanowiących podstawę przyjęcia na dany kierunek.
Podanie o zwrot opłaty rekrutacyjnej - wzór
Zapraszamy do zapoznania się z opłatami za studia: https://student.sum.edu.pl/oplaty-za-studia/
Terminy ogłoszenia list rankingowych wraz z terminem składania dokumentów:
I lista rankingowa 07.08.2023 przyjmowanie dokumentów 08.08-10.08.2023
II lista rankingowa 14.08.2023 przyjmowanie dokumentów 16.08-18.08.2023
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami:
Dokumenty Kandydat dostarcza w białej wiązanej opisanej teczce.
Opis teczki generowany jest z systemu rejestracji elektronicznej SUM jako czwarta strona podania, należy ją wydrukować i trwale zamocować do teczki lub opisać ją ręcznie zgodnie z opisem na stronie (kierunek studiów, nazwisko i imię, adres do korespondencji , nr telefonu i adres e-mail)
Wykaz dokumentów, które należy złożyć dokonując tzw. wpisu na I rok studiów drugiego stopnia:
Dodatkowe wymagane dokumenty, które muszą zostać dostarczone przez cudzoziemców:
Informacje dodatkowe:
Kandydat na studia SUM, po uzyskaniu lokaty na liście rankingowej (zakwalifikowaniu się na studia) pobiera z Elektronicznego Systemu Rekrutacji (ESR) skierowanie na badania lekarskie.
Kandydat, na podstawie pobranego skierowania z ESR może bezpłatnie wykonać badania lekarskie w jednej w placówce:
Istnieje również możliwość wykonania badań lekarskich na własny koszt, u dowolnego lekarza medycyny pracy.
Zaświadczenie lekarskie należy dostarczyć do Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach
ul. Warszawska 14, Katowice.
Termin i sposób dostarczenia zaświadczenia lekarskiego zostanie podany przez Uczelnianą Komisję Rekrutacyjną wraz z zamieszczeniem na stronie internetowej Uczelni listy rankingowej.
Zaświadczenie lekarskie zawierające orzeczenie o braku przeciwwskazań do podjęcia studiów na wybranym kierunku, wydaje lekarz medycyny pracy (lekarz spełniający wymagania kwalifikacyjne, określone w trybie art. 229 § 8 pkt. 5 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1040, z późn. zm.).
Inne prawidłowe zaświadczenie lekarskie zawierające orzeczenie o braku przeciwwskazań do podjęcia studiów na wybranym kierunku, wydane przez lekarza medycyny pracy (lekarz uprawniony do wykonywania badań profilaktycznych) będzie honorowane, lecz badania zrealizowane w innej jednostce niż wskazane powyżej nie będą refundowane przez Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach.
Zaświadczenie lekarskie powinno być wystawione na formularzu, który zawiera odwołanie do przepisów rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 26 sierpnia 2019 r. w sprawie badań lekarskich kandydatów do szkół ponadpodstawowych lub wyższych i na kwalifikacyjne kursy zawodowe, uczniów i słuchaczy tych szkół, studentów, słuchaczy kwalifikacyjnych kursów zawodowych oraz doktorantów (Dz.U.2019, poz.1651), i powinno zawierać ocenę zdolności do studiowania na określonym kierunku oraz datę następnego badania lekarskiego.
Zgodnie z § 5 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 26 sierpnia 2019 r. w sprawie badań lekarskich kandydatów do szkół ponadpodstawowych lub wyższych i na kwalifikacyjne kursy zawodowe, uczniów i słuchaczy tych szkół, studentów, słuchaczy kwalifikacyjnych kursów zawodowych oraz doktorantów (DZ. U.2019, poz. 1651) osobie badanej lub placówce dydaktycznej przysługuje odwołanie wnoszone na piśmie. Odwołanie wraz z uzasadnieniem wnosi się w terminie 14 dni od dnia otrzymania zaświadczenia lekarskiego za pośrednictwem lekarza, który wydał zaświadczenie lekarskie, do wojewódzkiego ośrodka medycyny pracy, właściwego ze względu na siedzibę placówki dydaktycznej, a w przypadku gdy odwołanie dotyczy zaświadczenia lekarskiego wydanego w wojewódzkim ośrodku medycyny pracy – do instytutu badawczego w dziedzinie medycyny pracy. W przypadku gdy zaświadczenie lekarskie wydał lekarz kolejowego ośrodka medycyny pracy, odwołanie od zaświadczenia lekarskiego składa się, za jego pośrednictwem, do Centrum Naukowego Medycyny Kolejowej.
Adres do korespondencji:
40-055 Katowice
Wydział Zdrowia Publicznego w Bytomiu
ul. Piekarska 18, 41-902 Bytom
Adres poczty elektronicznej: dziekanatwzpb@sum.edu.pl
Telefon: (+48 32) 39 76 530
(+48 32) 39 76 526
(+48 32) 39 76 536